Při nákupu ojetiny je třeba počítat s většími výdaji než jen kupní cenou

Řada českých řidičů při nákupu ojetého auta podcení další náklady, které jsou s pořízením ojetiny spojené. Často takto chybují mladí motoristé, kteří si kupují své první auto, a tak nemají jasnou představu o tom, na kolik je vyjdou opravy, ale i povinné poplatky. Ale i zkušení řidiči občas podlehnou klamu, že jejich nová ojetina je v perfektním stavu a kromě platby za převod auta nebudou muset hradit žádné další náklady.

Čím je auto levnější, tím je dražší servis

Pokud koupíte auto, které má za sebou sotva rok provozu a na tachometru slabých dvacet tisíc kilometrů, do jeho údržby už pravděpodobně nebudete muset nijak výrazně investovat. Ve skutečnosti se právě nákup podobně mladých ojetin vyplatí nejvíce – auta na sekundárním trhu obvykle ztrácí hodnotu velmi rychle během prvních tří let, pak se pokles hodnoty zpomaluje. Rozdíl mezi cenou desetiletého a dvanáctiletého auta si možná ani nevšimnete, rozdíl mezi z brusu novým vozem a dvouletou ojetinou je asi třetina kupní ceny.

Zdroj obrázku: Pixabay

Ale zpátky k finanční náročnosti údržby auta z druhé ruky. Obecně platí, že lidé, kteří se chystají své auto prodat, přestávají investovat do jeho údržby, protože se jim to už nevyplatí. U ojetých aut je tak po nákupu obvykle třeba vyměnit všechny provozní kapaliny. A rozhodně není od věci navštívit servis a postarat se o generální preventivní údržbu. Ta bývá tím dražší, čím nižší byla pořizovací cena auta.

Zdroj obrázku: Pixabay

Dieselové motory jsou sázka na jistotu

Motor je srdce každého auta a pokud je s ním něco v nepořádku, oprava vás vyjde i na několik desítek tisíc korun. U ojetých aut je proto vhodné sáhnout po dieselovém motoru. Ty bývají podle statistik odolnější a se správným servisem vydrží déle. Trh to ovšem reflektuje – cena starších aut s naftovými motory bývá vyšší než u stejně starých modelů téže značky s benzinovými motory.