Jezdit s autem na technickou po dvou letech může být porušením zákona. Mnozí musí dřív

Mechanic Service Car Garage Is Check List Cars

Návštěva STK, tedy stanice technické kontroly, má svá jasně daná pravidla. Řada lidí má zafixováno, že první návštěva od registrace vozidla je čeká za 4 roky, každá další potom ve dvouletých intervalech. Tedy za předpokladu, že nepočítáme různé evidenční prohlídky nebo potřebu zapsat nové informace do technického průkazu. První čtyřletý a následný dvouletý interval ale neplatí pro každého. Někdy jsou termíny návštěvy STK jiné.

Standard u osobních aut

Výše jmenované termíny jsou standardem u osobních aut. Tedy motorových vozidel do 3,5 tuny. A to za předpokladu, že jsou využívána standardním, běžným způsobem. V takovém případě opravdu stačí poprvé dorazit na technickou po 4 letech a dále jezdit na STK a samozřejmě i na související měření emisí po dvou letech. Jsou ale výjimky, které je třeba brát v potaz.

Mohlo by vás zajímat:  Deset správných aut pro valentýnskou romantiku

Když je auto užíváno jinak

Jsou situace, kdy je osobní auto užíváno trochu jinak, než je tomu u většiny lidí. Řeč je nejenom o vozidlech s právem přednosti v jízdě nebo speciálních automobilech. Řeč je i o vozidlech taxislužby. Pro ně čtyřletý a dvouletý interval neplatí. Tyto vozy musí navštěvovat STK pravidelně každý rok, bez ohledu na stáří daného vozu. Ne každému je tento fakt známý.

Zdroj obrázku: Freepik

Komu auto patří?

Mnohdy rozhoduje i to, komu dané auto patří a kdo ho následně využívá. Řeč je o vozidlech autopůjčoven. Pro tato auta platí také zvláštní předpis. I tato osobní auta musí navštěvovat STK častěji než osobáky určené k soukromým účelům. Frekvence návštěv je stejná, jako je tomu u taxíků. U vozů autopůjčovny striktně platí také jednoleté intervaly bez ohledu na to, zda jde o prohlídku první, nebo jakoukoliv další.

Mohlo by vás zajímat:  Jak vybavit své auto na zimu? Tyhle věci je třeba vozit v kufru

Vliv má i hmotnost

Ne každý vlastní auto do 3 500 tuny. Kdo vlastní nákladní automobil, tuto hmotnost přesahující, měl by také myslet na důležitou povinnost spojenou se zkrácením intervalu návštěvy STK. Ani tady 4 a 2 roky neplatí, jelikož u náklaďáků jsou prohlídky opět povinné každý rok. Stejně je tomu i u autobusů.

Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%A1_prohl%C3%ADdka_silni%C4%8Dn%C3%ADho_vozidla
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora