S nástupem zimy je dobré nejenom zkontrolovat stav auta, ale i dolít jednu důležitou kapalinu. Je to ta do ostřikovačů. I když se to nezdá, může mít přímý vliv na bezpečnost. Pomůže totiž k zajištění bezproblémové viditelnosti. Jakmile je čelní sklo špinavé, stačí trocha tekutiny, zapnutí stěračů a najednou je skoro jako zázrakem opět dokonale vidět.
Pozor na teploty pod nulou
Během léta je zbytečné používat kapalinu do ostřikovačů, která má bod tuhnutí nižší, než je nula. Právě tolik má klasická voda z kohoutku, kterou lze naředit saponátem a za pár korun je voda do ostřikovačů vyrobená. Kdo nechce homemade variantu, může si samozřejmě letní směs koupit. I tady bude základem voda, a tedy bod tuhnutí na hodnotě 0 stupňů Celsia.
S klesajícími teplotami je ale dobré vědět, že nula nemusí stačit. Začnou první mrazy a voda v ostřikovačích zmrzne. Zde už je třeba mít v nádobce zimní směs s určitým bodem tuhnutí. A právě tady může řada lidí chybovat.
Nalít z kanystru? Chyba
I zimní směs do ostřikovačů se dá vyrobit, ale vzhledem k surovinám je jednodušší si ji koupit. Na obalu obvykle najdeme informaci, jaký je její bod tuhnutí. Může to být 10, 20, ale třeba i 30 nebo 40 pod nulou. Bezmyšlenkovitě nalít tuto tekutinu do nádoby je ale velká chyba, která stojí peníze. Při troše přemýšlení lze značně ušetřit.
Jaký bod tuhnutí opravdu potřebujeme?
Je skutečně nutné na podzim používat směs s velmi nízkým bodem tuhnutí? A je -40 v zimě opravdu potřeba? Obvykle ne. Proto je dobré zimní směs ředit vodou, klidně i se saponátem. Poměr je vždy jednoduchý. Když bude 1 : 1, sníží se bod tuhnutí na polovinu. V praxi tedy litr zimní směsi do -40 smíchané s běžnou vodou vytvoří tekutinu o bodu tuhnutí -20. Nejenom že je zcela dostačující, ale je také podstatně levnější než onen kupovaný koncentrát.
Zdroj: https://carfixboss.com/diluting-windshield-washer-fluid/