Při prodeji aut lidé podceňují správné fotografie, přitom cenu ojetiny mohou zvýšit i o desítky tisíc

Car Finance 4516072 1920 (1)

Při prodeji ojetého auta vám kvalitní fotografie u inzerátu mohou hodně pomoci. Zejména v dnešní době, kdy si kupující naplánují jen několik málo schůzek. Přiznejme si na rovinu, že většina lidí se v autech příliš nevyzná, a tak dají hlavně na vizuální dojem a pocity. A také lidé, kteří mají s ojetinami řadu zkušeností, se nechají relativně snadno zlákat dobře nafocenými snímky. Statistiky z inzertních serverů i proto hovoří jasně: spíše než dlouhé a obsáhlé popisky prodávají auta lákavé fotografie.

Mohlo by vás zajímat:  Při tankování lze ušetřit výběrem vhodné čerpací stanice i vytvořením zásoby paliva

Nepodceňte přípravu

Prvním krokem před focením prodávaného auta by měla být návštěva myčky a kompletní očista celého vozu, tedy interiéru i exteriéru. Protože k čištění auta byste před prodejem stejně museli přistoupit, není radno jej odfláknout. Čím více se bude auto blýskat, tím lépe – vycíděná auta se navíc prodávají o trošku dráž než tak, jejichž očistu původní majitel odflákne.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Vyberte správné prostředí

Neočekáváme, že si zajedete auto nechat vyfotit profesionálním fotografem na neutrálním pozadí. A takové aranžmá by autu asi ani neslušelo. Měli byste vybrat takové prostředí, které se k danému modelu auta hodí. Pokud budete prodávat terénní džíp, měli byste ho zaparkovat na místě, které působí jako náročný terén. Malému městskému autu zase bude slušet ulice.

Mohlo by vás zajímat:  Přemrštěná cena ojetých vozů vyvolává nový trend. Půjčení náhradního auta může být řešením

Pozadí by nemělo být příliš výrazné a rušivé, ale mělo by barevně ladit s vaším autem. To by mělo z pozadí příjemně vystupovat. Obecně platí, že na focení je lepší vybrat slunečný a jasný den, ale existují výjimky. Jsou to auta, jejichž barva v takových podmínkách nevypadá příliš hezky, protože je příliš výrazná.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Víc fotek neuškodí

Neváhejte udělat několik desítek snímků – celek, polodetail i detail. Internetové bazary už dnes obvykle nemají limity. A pokud má inzerát hodně fotek, vypadá to, že prodejce nemá co skrývat. Při focení nezapomeňte zaznamenat také:

  • Zajímavé interiérové prvky
  • Případná poškození a defekty
Zdroj: Autorský text
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora