Jakmile teploty klesnou pod bod mrazu, s běžnou letní směsí do ostřikovačů si už nevystačíme. Zatímco v létě klidně postačí smíchat obyčejnou vodu s trochou saponátu, v zimě je to horší. Dá se samozřejmě v domácích podmínkách vyrobit i zimní směs, ale logicky dávají řidiči přednost jejímu nákupu. A tady se mohou objevit časté bizarní požadavky.
Aroma směsi do ostřikovačů
Ano, někteří skutečně řeší i to, jaké má směs do ostřikovačů aroma. Ta zimní totiž málokdy voní vábně. Je to dáno lihem nebo dalšími složkami, které zajistí, aby směs nezmrzla. Vzhledem k tomu, že ostřikování oken není až tak časté a nepříjemné aroma se za pár vteřin rozplyne, je tento požadavek řazen spíše do kategorie bizarních než těch, co by dávaly smysl a logiku. I když trochu chápeme, že vůně nebývá úplně příjemná.
Teplota tuhnutí
Při výběru je dobré hledět na teplotu tuhnutí směsi do ostřikovačů. Tedy teplotu, kterou směs už nezvládne, a začne mrznout. U té letní, tedy klasické vody se saponátem, je to pochopitelně 0 stupňů Celsia. Zimní směsi do ostřikovačů ale vydrží i teploty pod nulou. Někteří tady mají zcela nesmyslné požadavky na to, jakým teplotám má směs odolat, a hledají takové, které zvládnou i 40 pod nulou. A takové nenaředěné používají ve svém voze. Jde nejenom o bizarní požadavek, ale i značné vyhazování peněz.
Barva tekutiny
Těžko odhadnout, z jakého konkrétního důvodu chtějí někteří směs do ostřikovačů jen konkrétní barvy. Ale i takové požadavky řidiči mají. Standardem na trhu je zimní směs modré barvy. Lze se však setkat i s jinými barevnými variantami, jako je třeba barva fialová nebo oranžová. Požadavek na odstín je pochopitelně bizarní, když je směs po celou dobu schovaná v nádržce a nakonec stejně steče po skle na silnici pod autem. A složení? Často úplně stejné jako směs modrá, jenom je přidáno dodatečně ještě jiné barvivo.
Zdroj: https://www.distinctiveautorepair.com/blog/how-to-choose-the-right-windshield-wiper-fluid