Renault připravuje novinky

Hybridní technologie čím dál častěji pronikají také do segmentu sportovních aut. Už před dvěma roky představené hypersporty Ferrari, McLarenu a Porsche využívaly klasický spalovací motor v kombinaci s elektromotorem, nejnovějším hitem je pro změnu BMW i8. Všechno to jsou nicméně auta za miliony korun, ani to by však nemuselo trvat věčně. Už nějakou dobu se spekuluje o hybridizaci příští generace Toyoty GT86 a aktuálně se k ní přidává také francouzský Renault, respektive jeho divize RenaultSport.

Mohlo by vás zajímat:  Honda představuje upravený sedan Accord

Podle jejího šéfa Patrice Rattiho, kterého citoval britský Autocar, je velice pravděpodobné, že se v horizontu pěti až deseti let dočkáme hybridního modelu se znáčky RS. Elektromotor v kombinaci se spalovacím motorem má pomoci nejen dnes velice sledovaným emisím CO2, ale zároveň i akceleraci. Celé řešení nicméně nemůže být moc nákladné, protože ceny sportovních Renaultů musejí zůstat na určité hranici. I z toho důvodu Ratti zatím odmítl čistě elektrický Renault RS. Ten by navíc potřeboval velké množství baterií, což by pro změnu znamenalo vyšší hmotnost celého auta. 

Mohlo by vás zajímat:  Smart ukázal odcházející generaci ForTwo v poslední limitované edici

Ačkoliv tedy v Les Ulis na hybridních technologiích pracují, hned tak se jich nedočkáme. To znamená jediné – chystaný nový Mégane RS bude ještě benzínový. Pokud začínáte v duchu jásat, pak vězte, že vedle přeplňované osmnáctistovky TCe o výkonu až 300 koní se v pohonném ústrojí objeví i dvouspojková automatická převodovka EDC. Je to tedy to samé řešení, které je dlouhodobým terčem kritiky u menšího Clia RS. Stejnou techniku, tedy 1.8 TCe a dvouspojkový automat, má dostat i chystaná reinkarnace kupé Alpine. V jeho případě však bude jednotka naladěna na 250, 275 a 300 koní, automatická převodovka navíc dozná znatelných úprav. To proto, aby se vyrovnala ústrojí PDK u konkurenčního Porsche Cayman. To mimochodem, spolu s Boxsterem, dostane v rámci faceliftu přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 240 koní, respektive jeho o půl litru většího sourozence s výkonem 304 nebo dokonce 375 koní. 

Mohlo by vás zajímat:  Lotus Evora v nové verzi Sports Racer

Zdroj: autocar.co.uk, autoevolution.com, carmagazine.co.uk