Renault ukázal nový Mégane

nižší střední třídě bude po letošním frankfurtském autosalonu opět hodně nabito. Vedle Infiniti Q30Opelu Astra zde slaví premiéru také Renault Mégane, stojící na modulární platformě CMF. Standardní provedení na stánku doplňuje sportovní verze GT s natáčením zadních kol a až 205 koníky pod kapotou.

V mezigeneračním srovnání je nováček díky již zmiňované modulární platformě o 64 mm delší (4359 mm), má o 47 mm vpředu a 39 mm vzadu větší rozchod kol (1591 a 1586 mm) a o 28 mm delší rozvor náprav (2669 mm). Karosérie samotná je o 25 mm nižší (1447 mm), což se pozitivně odráží v celkovém vzezření automobilu. Zpátky ale k prodlouženému rozvoru – díky němu narostl prostor pro kolena zadních cestujících na 175 mm a šířka v oblasti ramen na 1441 mm vpředu a 1390 mm vzadu. Do kufru, i přes kratší zadní převis, složíte 384 litrů.

Design odráží novou identitu Renaultu, jíž započal loni představený Espace. Vpředu je tedy velké logo, na nějž navazuje maska chladiče, u standardního provedení s chromovanými lamelami. Světla jsou podobně jako u Talismanu protažená až do předního nárazníku a již ve standardu disponují LED diodami pro denní svícení ve tvaru písmene C. Ve vyšších výbavových verzích se objevují full-LED přední světla, v řeči Renaultu značené jako LED Pure Vision. Skupinové svítilny jsou vždy vybaveny diodovou technologií a trojdimenzionální optikou, navíc jsou stejně jako u Talismanu protažená do středu víka kufru. Kola mají maximálně 18 palců.

Interiér se má podle tiskové zprávy vyznačovat měkčenými materiály a špičkovým zpracováním, jako vždy ale na prvním místě skončí multimédia. Ani v této oblasti Renault příliš nezaostává, když nabídne multimediální systém R-Link 2 se 7- nebo 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, sedmipalcový TFT displej v kapličce přístrojů a barevný head up displej. V závislosti na zvoleném výbavovém stupni nabídnou Francouzi volant čalouněný kůží Nappa, chromované dekory, stavitelnou loketní opěrku, audiosystém Bose a až pět druhů čalounění v černé barvě. Základem je klasická látka, postupně se ale můžete propracovat až k Alcantaře nebo kůži. Samotná sedadla budou ve vyšších verzích vyhřívaná, elektricky stavitelná a dopřejí pasažérům rovněž příjemnou masáž.

Mohlo by vás zajímat:  Dodge představuje další model s balíčkem Blacktop

Pod kapotou se na začátku prodeje objeví pětice motorů – zážehové Energy TCe 100 a Energy TCe 130 (volitelně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC) a vznětové Energy dCi 90, Energy dCi 110 se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC a Energy dCi 130. Začátkem roku 2017 se do prodeje dostane naftová jednotka Hybrid Assist s normovanou spotřebou pod 3 l/100 km. Z větších modelů Renaultu pochází technologie Multi-Sense, která nastaví odezvu motoru a převodovky EDC do jednoho z pěti módů – Eco, Comfort, Normal, Sport a Perso. Spolu se specifickým nastavením se mění i barva ambientního osvětlení a intenzita masážního strojku v předních sedadlech. Nezapomnělo se ani na asistenční systémy, jejichž nabídka zahrnuje adaptivní tempomat, aktivní nouzové brzdění, varování při opuštění jízdního pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, hlídání mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, automatická světla či parkovací asistent.

Hned od počátku nabídne Renault i sportovní provedení GT, vyrobené ve spolupráci s oddělením Renault Sport. To poznáte podle jinak tvarovaného předního nárazníku, unikátního výpletu masky chladiče, zrcátek a nasávacích otvorů v odstínu Dark Metal, difuzoru s dvojitou koncovkou výfuku a příplatkových 18palcových kol, respektive speciální modré barvy Iron. Sedadla s anatomickým tvarováním mají integrovanou hlavovou opěrku a jeden ze tří druhů čalounění (látka, Alcantara s modrými pruhy nebo Alcantara s černými pruhy), většina prvků je pak prošívání modrou nití či zdobena modrými dekoračními lištami. Volant i hlavice řadící páky mají specifický design. TFT displej dostal do vínku režim Race s modrým podsvícením, zatímco volič jízdního režimů Multi-Sense má místo módu Eco mód R.S. Drive. Unikátním prvkem Méganu GT je řízení všech kol 4Control, zlepšující manévrování v úzkých prostorech. Mimo něj bylo inženýry z Dieppe nastavení tlumičů, pružin, ESP nebo brzd. Pod kapotou najdeme zážehovou jednotku Energy TCe 205 se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC nebo diesel Energy dCi 165 se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Oba motory mají řazení pádly pod volantem. 

Mohlo by vás zajímat:  Dva koncept Volkswagenu pro autosalon v Sao Paulu

Zdroj: Renault