Řidičské skupiny umožňují vjezd na silnici v prostředku, se kterým někteří nemají žádné zkušenosti

Tractor With Sack Fertilizer Moves Along Field Spring

Silnice jsou místem vcelku nebezpečným. A moc k tomu nepřispívá ani naše legislativa. Máme na mysli nejenom nulová omezení pro začínající řidiče nebo důslednost u řidičů v důchodovém věku. Máme na mysli také skupiny v řidičském průkazu. Jejich nelogičnost k bezpečnosti málokdy přispívá a na silnici se tak dostanou lidé, kteří by si mnohdy měli raději ještě počkat.

Skupina AM umožní sednout i do auta

Oprávnění skupiny AM lze získat dokonce už od patnácti let. A týká se vozidel s maximální konstrukční rychlostí do 45 kilometrů za hodinu. Do této kategorie však nespadají jenom slabé motocykly, ale mohou sem patřit klidně i auta. Stačí nízký objem a výkon motoru a patnáctiletý může vyrazit na silnici. Zde se stává překážkou a brzdou provozu, což k bezpečnosti rozhodně nepřispívá.

Mohlo by vás zajímat:  Čínské automobily se začínají prosazovat i na evropském trhu. Konkurují v technologii i nižší ceně
Zdroj obrázku: Freepik

Skupina B má přílišnou benevolenci

K bezpečnosti na silnicích ale nepřispívají ani majitelé oprávnění skupiny B. Tuto skupinu má většina lidí spojenou s možností řídit osobní auto nebo dodávku. Realita je však taková, že držitelé daného oprávnění mohou řídit také traktor, nebo dokonce motorku s objemem motoru do 125 ccm. Co na tom, že s něčím takovým člověk nemá žádné zkušenosti. Do provozu legálně může. A co způsobí, to raději nedomýšlejme. Zde nezapomeňme také na podskupinu B1, určenou pro řidiče od 17 let, kteří mohou legálně sednout do aut, jejichž výkon nepřesahuje stanovených 15 kW.

Mohlo by vás zajímat:  Některá tlačítka s příchodem zimy přestáváme používat. Přitom mohou být teď důležitější než v létě

Skupina T posadí mladé do mnohatunového kolosu

Oprávnění skupiny T umožní lidem řídit traktory. A to už od poměrně mladého věku, jelikož limit této skupiny je 17 let. Kdo oprávnění získá, může řídit traktor klidně i s vlekem. Je sice pravdou, že rychlost traktorů dnes nedosahuje nijak závratných čísel. Na druhou stranu se mladým lidem dává do ruky mnohatunový kolos, který i v nižší rychlosti dokáže způsobit nehodu s fatálními následky. Přesto je věkový limit pouhých sedmnáct let.

Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Skupiny_%C5%99idi%C4%8Dsk%C3%A9ho_opr%C3%A1vn%C4%9Bn%C3%AD