Škoda 110 L Rallye vyrazí do Monte Carla

Příští rok to bude přesně 45 let, co se na klikatých horských silničkách objevila závodní Škoda 110 L Rallye. A tak se v hlavách lidí z projektu Czechs4monte rozhodli připomenout toto výročí na nadcházející Rallye Monte Carlo Historique, která se bude konat ve dnech 27. ledna až 3. února. Tato soutěž pro veterány se koná pár dnů po klasické soutěži už od roku 1998. Začíná se i klasickou hvězdicovou jízdou, která se z Mistrovství světa již vytratila.

Na této soutěži smí startovat jen vozy, které se v letech 1950 až 1980 zúčastnily legendárního podniku s centrem v Monackém knížectví, jež se jezdí už od roku 1911. Pro vozy Škoda tak vzniká omezení pro typy 440 Spartak, Octavia, 1000 MB, 110 L Rallye130 RS. Tovární posádky byly jen s typy Octavia, 1000 MB a 130 RS, jinak se jednalo o účast soukromníků. S typem 110 L startovala v roce 1971 soukromá norská posádka JuvbergetSlaererud a o rok později Johansson – Johansen. Bohužel ani jednou tento vůz nespatřil cíl a to se nyní český tým pokusí změnit.

Mohlo by vás zajímat:  Poslední testy skončily a vozy pro Carreru putují v úložných kontejnerech směr Mexiko!

Proto se jejich 110 L Rallye pečlivě připravuje. Pořadatelům záleží i na dobové původnosti, doplňkové díly a výbava tak procházejí důkladným výběrem. Dobových snímků původních vozů moc neexistuje, a tak byla vybrána původní zelená varianta s černými kapotami s trikolorou na střeše, jak se vůz objevil na Barum rally 1974 s posádkou Ing. A. Barčák a L. Mařík.

Stodesítka už je připravena aby se před samotným startem ještě řádně otestovala a také odprezentovala. Pro místo startu do hvězdicové jízdy si český tým vybral Barcelonu. Sem bude závodní i druhá doprovodná stodesítka dovezena na podvalníku. Vozy budou před startem vystaveny u místního dealera. Soutěžní speciál pak vyrazí 1100 kilometrů do Monaka a pak jej čeká ještě podobná porce soutěžních kilometrů na rychlostních zkouškách. Když se vše podaří, tak soutěžení zakončí slavnou „nocí dlouhých nožů“ a slavnostním vyhlášením s povinnými smokingy. Po návratu by měla vzniknout publikace a film o této akci.

Mohlo by vás zajímat:  F1 2015 - VC Malajsie

Za volant závodního vozu se postaví Ivan Pistulka, dlouholetý jezdec rallye a od roku 1993 pravidelný účastník rallye historických automobilů. V letech 2004 až 2007 si pak vyzkoušel i Mistrovství ČR ve Sprintrally s vozem Škoda Fabia RS. S tou se v roce 2005 stal Mistrem republiky ve třídě D9. Jeho láska k rally pramenila už od dětských let, kdy soutěže bjížděl s fotoaparátem jako zapálený divák. Pak se rozhodl, že bude jezdit rally a vrhl se do stavby Octavie TS, která je dnes v muzeu v Lánech. Na horké sedadlo spolujezdce usedne František Vahala, motoristický novinář a petrolhead, který má navíc s Monte Carlo Historique již zkušeost coby pilot soutěžního vozu Mini.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Corvette Stingray GT3 na prvních ilustracích

Doufáme, že i vy budete tomuto chválihodnému počinu fandit. A nejen to, můžete týmu i pomoci a podílet se na jejich snu. Tým bude rád za případné partnery, kteří se budou podílet na přípravě takovéto akce. Více se dozvíte na Facebooku Czechs4monte.