Škoda Rapid Spaceback má druhý život v Číně

Téměř dva a půl roku zpátky měla v Číně premiéru nová generace sedanu Volkswagenu Santana, sdílejícího některé technické komponenty včetně platformy se Škodou Rapid. Ta je v Říši středu nabízena jako sedan i hatchback Spaceback, s modelem Gran Santana tak přichází na řadu praktičtější varianta také v kabátku Volkswagenu.

A tak zatímco z profilu je jasně patrné, který model z produkce koncernu stál základem 4282 mm dlouhému, 1706 mm širokému a 1475 mm vysokému hatchbacku, přední i zadní část obsahují typické designové prvky „lidového vozu“. Vpředu tak je maska chladiče, na níž bezprostředně navazují světla se dvěma linkami ve tvaru bumerangu, vzadu najdeme osmou generací Passatu inspirované reflektory s trojdimenzionálním efektem. Na jediné oficiálně zveřejněné fotce je vyobrazen vrcholný model s 15palcovými litými koly, obutými do pneumatik Hankok Optimo o velikosti 185/60 R15.

Kabina je podobně jako u Santany s tříprostorovou karosérií směsicí prvků napříč koncernem, přirozeně s převahou dílů od Volkswagenu a Škody. Volant, klimatizace a téměř veškeré knoflíky jsou známé z Pola nebo Rapidu. Multimediální systém na středové konzoli vychází z modulární platformy MIB, respektive její mutace pro čínský trh, představené nedávno v Polu. Jediným opravdu novým prvkem tak je falešný dřevěný dekor palubní desky. Posádka na zadních sedadlech bude mít díky rozvoru 2602 mm nejspíše na chlup stejný prostor pro nohy, jakým disponuje Rapid Spaceback. 

Pod kapotou je zatím osamocena zážehová čtrnáctistovka TSI o výkonu 131 koní, jejíž výkon přenáší na přední kola pětistupňová manuální nebo automatická dvouspojková převodovka. Po vzoru sedanu se však spekuluje o nasazení atmosférických zážehových čtyřválců o výkonu 90 (objem 1.4 litru) nebo 110 koní (objem 1.6 litru). Výroba začne ve společném podniku Shanghai-Volkswagen ve druhém pololetí letošního roku.

Mohlo by vás zajímat:  M Paket pro BMW 3 F30

Zdroj: Volkswagen