Škoda Scala má být také na plyn. Jaké výhody to má majitelům přinášet?

01

Největší česká automobilka Škoda přichází s novinkou. Verze G-Tec modelu Škoda Scala bude k dispozici, mimo zážehové a vznětového motory, také v plynové verzi. Ta navíc slibuje velmi levné provozní podmínky. Tato informace není zas tak úplnou novinkou, neboť se o tom vědělo už od samotného představení Scaly, nicméně Škoda doposud tajila informace týkající se právě připravované CNG verze. Situace se změnila a nastal čas, technické údaje zveřejnit.

Benzín, diesel nebo plyn?

Kdo by neznal naší nejslavnější automobilku Škoda z Mladé Boleslavi. Každý rok se od ní můžeme těšit na nejrůznější novinky v oblasti automobilového průmyslu. Jednou z novinek je i nová Škoda Scala, na kterou zákazníci nedají dopustit. V současné době si ji můžeme pořídit jak v benzínové, tak i v dieselové verzi. Konstruktéři v Mladé Boleslavi ovšem přicházejí s rozšířením, Scala bude jezdit i na plyn, a bude to mnohem levnější. Navíc konečně zveřejnili technické údaje, které se této G-Tec verze týkají.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota detailněji představila modernizovaný Yaris

V období 25.června až 26.června probíhal v sousedním Německu známý berlínský veletrh CNG Mobility Days. Zde Škoda odprezentovala novou sériovou verzi Scaly G-Tec. Stejně tak zde odprezentovala i novou verzi tradiční Octavie, rovněž ve verzi G-Tec. Možná se ptáte, co to G-Tec znamená? Jde o verzi automobilu, která je díky svému motoru schopna spalovat zemní plyn. Pojďme se, ale podívat na technické údaje zmiňované Scaly G-Tec.

Parametry G-Tec verze

Jak už Vám je jasné, jedná se o plynovou verzi vozidla. Automobily na CNG pohon jsou stále více oblíbeným řešením českých motoristů, neboť jejich provoz je o dost levnější než automobily s motorem benzínovým nebo dieselovým. U této nové verze bude součástí pohonného systému nově vyvinutý zážehový tříválcový motor 1,0 G-Tec, který je spárovaný výhradně se šestistupňovou převodovkou. Má:

  • výkon 66 kW
  • a točivý moment 160 N.m
Mohlo by vás zajímat:  Suzuki Cappuccino - Návrat malinkého roadsteru!?

Jak je to s nádržemi?

Pojďme tuto verzi prozkoumat trochu blíže. Zemní plyn potřebuje být samozřejmě někde uložen, a k tomu budou složit celkem tři spojené ocelové nádrže. Do těchto ocelových nádrží na CNG se kapacitně vleze až 13,8 kg stlačeného zemního plynu. Znamená to, že pokud byste chtěli jet čistě na plyn, ujedete až 410 kilometrů, což už je pěkný kousek.

Samozřejmostí je zde také malá nádrž na benzín, na kterou můžete v případě potřeby přepnout. Tato malá nádrž má objem 9 litrů. Vzhledem k množství a velikosti nádrží, musel ustoupit zavazadlový prostor, jehož objem se snížil ze 467 litrů na 339 litrů. I když je to poměrně velký rozdíl, stále se toho do kufru vleze spousta.

Mohlo by vás zajímat:  Ford S-Max 2014 - První rendery druhé generace

Dva stupně výbavy

Zajímá-li Vás toto vozidlo a rádi byste si ho v nové G-Tec verzi pořídili, tak čtěte. Tuto novinku, která bude brzy na trhu, poznáte jen podle log G-Tec. Verze bude mít dva stupně výbavy. Prvním stupněm bude Ambition a druhým stupněm bude Style.

Co se týče samotné ceny, ta zatím není známá, ale snad by mohl být i levnější než u spalovacích verzí. Už jsme zmiňovali, že na trhu bude brzy. A tím brzy je myšleno období letošního podzimu.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora