Honda CR-V 2.0 i-MMD HYBRID CVT 2WD ELEGANCE – hybrid, který se povedl

2

Novou pátou generace Hondy CR-V zkoušíme v naší redakci již počtvrté. Původně jsme testovali tento vůz s klasickou přeplňovanou benzínovou patnáctistovkou, která se variantně starala o pohon jedné, nebo obou náprav. Následně přišel na trh nový hybrid a ten se nám do rukou dostal nejprve s pohonem všech kol a teď i s pohonem pouze přední nápravy.

Honda CR-V hybridem

Aktuální pátá generace zcela zanevřela na vznětové agregáty a sází pouze na benzínovou přeplňovanou „patnáctistovku“ a na technologicky zcela nový hybrid.  A právě ten, s pohonem pouze přední nápravy se stal mým společníkem pro minulý týden.

Hybridní pohonné ústrojí v nové páté generaci Hondy CR-V vyniká, oproti svým konkurentům, ohromnou tichostí. Nejsem sice žádným dlouholetým specialistou na vozy s hybridním pohonem, ale nové CR-V hybrid je vozem s nejtišším zvukovým projevem, se kterým jsem prozatím jezdil.

Jednoduše řečeno, hybrid v podání automobilky Honda je vybaven 2,0 litrovým zážehovým motorem i-VTEC s Atkinsonovým cyklem, který nabídne výkon 107 kW (145 k) při 6200 ot./min., dále pak výkonným elektromotorem disponujícím výkonem 135 kW (184 k) s točivým momentem 315 Nm. Vůz je dále vybaven lithium-iontovým akumulátorem a převodovkou se stálým převodovým poměrem.

Technologie označená i-MMD od společnosti Honda inteligentně a automaticky přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Tyto režimy jsou: elektrický pohon, kdy lithium-iontový akumulátor přímo napájí hnací elektromotor; hybridní pohon, kdy zážehový motor dodává energii do generátoru, který ji obratem dodává hnacímu elektromotoru; a motorový pohon, kdy blokovací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly.

V rámci městského provozu, k zajištění optimální účinnosti, hybridní Honda CR-V ve většině situací přepíná mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim elektrického pohonu umožňuje elektrický zdroj energie a díky němu má model CR-V v závislosti na jízdní situaci a nabití akumulátoru bezemisní dosah zhruba 2 km. Režim motorového pohonu (tedy přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly) představuje nejúčinnější řešení pro jízdu ve vyšších rychlostech a podle potřeby lze pomocí pohonného elektromotoru zvýšit otáčky motoru a posílit tak v určitých podmínkách výkon. Zde se pak bohužel dočkáte, pro mne celkem nekomfortního pocitu, kdy zvukový projev samotného motoru není adekvátní rychlosti, kterou zrovna jedete. To je za mne ale asi jediné negativum, které na tomto hybridním ústrojí vidím, a které ve výsledku naštěstí nepřichází tak často.

Mohlo by vás zajímat:  Za volantem legendy: Trabant 601

Nový hybridní systém pak nevyužívá klasickou převodovku, namísto ní pouze stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je převod točivého momentu hladší. V interiéru jsou pak místo klasického voliče převodovky umístěny pouze tlačítka pro jízdu vpřed, neutrál a parkování. Zpátečka pak disponuje ovladačem jiným, který si vyžaduje vytažení. K dispozici je také režim sport nebo funkce vyvolání čistě elektrické jízdy.

Vůz je dále vybaven systémem zpomalování pomocí pádel pod volantem, kterými si nastavujete určitou intenzitu zpomalování vozu.

S hybridním hnacím ústrojím Honda CR-V zrychlí z nuly na 100 km/h s pohonem pouze přední nápravy za 8,8 sekundy, ve verzi s pohonem obou náprav za 9,2 sekundy. Maximální rychlost hybridního modelu je pak 180 km/h. Stran spotřeby, já jsem se s hybridním CR-V pohyboval v rozmezí velmi příjemných hodnot, a to od 5,5 do 6,1 l/100km.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance

Tento koncept hybridního pohonu je pak jednou z hlavních ingrediencí, zaručující ticho a komfort, které při jízdě ve voze panují. Ke komfortnímu zážitku pak přispívá dobře naladěný podvozek a řízení. Podvozkově pracuje pátá generace s víceprvkovou nápravou vzadu, vpředu pak s klasickým McPhersonem. Podvozek je ve výsledku velmi komfortní, přesto i značně jistý při ostřejším stylu jízdy.

Časem prověřený vnější vzhled

Pátá generace staví na již časem ověřeném vnějším vzhledu, který doznal zcela pozitivních retuší. CR-V velmi dobře klame tělem a ve výsledku nepůsobí tak velké, jak ve skutečnosti opravdu je. Stran přední partie, zde bych vyzdvihnul její sendvičové uspořádání, samotné naložení partie masky, světlometů a celé kapoty na nárazníku a předních lemech, blatnících vozu. Tento detail vůz značně odlehčuje, a přesto mu dodává na jasně patrné robustnosti. Zadní partii pak dominuji nově horizontálně i vertikálně orientované lampy. Horizontální proporce zde převažuje a opět podporuje robustnost celého vozu. Ano, i v druhé nejnižší výbavě Elegance umí být pátá generace Hondy CR-V velmi reprezentativním a pohledným vozem.

Opravdu prostorný interiér

CR-V páté generace nabízí bohatě dimenzovaný vnitřní prostor. Na zadních pozicích se dočkáte opravdu nebývalé prostornosti, a to nejen v místech pro nohy. Dalším pozitivem této části vozu je pak pro vozy této značky, celkem tradiční možnost otevření bočních dveří téměř do pravého úhlu. Sedadla jsou pak bohatě dimenzována, při sklopení opěráků samotné sedáky lehce zajedou více k podlaze a zlepší se tak rovinnost úložné plochy zavazadlového prostoru. Ten disponuje základním objemem 497 litrů, po sklopení opěradel následně 1694 litry. Nakládací hrana je pak, pro daný segment, posazena uživatelsky příjemně nízko.

Mohlo by vás zajímat:  Test Hyundai i20 1.0 T-GDI – výborná dynamika a slušný jízdní komfort

V přední části interiéru jsme se v rámci páté generace dočkali lehkých retuší. Palubce testovaného vozu, na dnešní dobu celkem tradičně, vévodí dotykový sedmipalcový displej infotainmentu. Ten je celkem pohledně integrován společně s voliči klimatizace do jedné zalomené „destičky“¨, která nikterak nevyčnívá z palubní desky. Stran ovládání infotainmentu se již u Hondy tradičně jedná o poněkud složitější prostředí, které si vyžaduje trochu zvyku. Palubka přístrojů před řidičem je pak plně digitální, displej disponující informacemi o stavu paliva, o stavu nabití baterie nebo digitálním rychloměrem, dále pak disponuje přepínatelnými informacemi o spotřebě, rádiu, navigaci atd.

Příjemně padnoucí je pak i plně multifunkční volant. K jeho stinným stránkám bych pak bohužel přiřadil chod jednotlivých ovladačů, převážně pak ovladačů samotné hlasitosti rádia.

Ve výsledku je dojem ze samotného interiéru páté generace Hondy CR-V zcela jistě pozitivní, pochvalu zaslouží převážně pro jeho ohromnou prostornost a dobré zpracování.

Závěrem

Základní cena modelu CR-V se slabší benzínovou motorizací 1.5 VTEC TURBO (127 kW) s manuální šestistupňovou převodovkou, pohonem 2WD a výbavou Comfort startuje na 669 900 Kč včetně DPH. Zaměřme se ale na testovaný hybrid, ten pořídíte již od částky 769 900 Kč včetně DPH, jedná se pak o hybrid se základní výbavou Comfort a s pohonem pouze přední nápravy. Hybridní čtyřkolku pak pořídíte již od 899 900 Kč včetně DPH, zde s výbavou Elegance.

Pátá generace Hondy CR-V je vozem, který nabízí celkem dynamický a robustní vnější vzhled. K pozitivům Hondy CR-V bezesporu dále patří její velký vnitřní prostor, komfortní a tichý podvozek, přesné řízení a nově také velmi tiché hybridní pohonné ústrojí. Hybridní pohon toto již v základu dobré auto posouvá o nemalý stupínek výše.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora