Škoda uvolnila ceník nové Fabie Combi

Necelý měsíc po „krátké“ Fabii přichází Škoda s českým ceníkem praktičtější varianty kombi. Ten se v zásadě shoduje s hatchbackem, nedostane se však na nejslabší tříválec. V porovnání se stejně vybaveným hatchbackem jsou ceny o 10 tisíc korun výš.

Hlavní výhodou třetí generace kombíku je mezigenerační zvětšení – oproti druhé generaci je novinka o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší, což v konečném součtu znamená 4257 mm na délku, 1732 mm na šířku a 1467 mm na výšku. Zároveň se zvětšil rozvor náprav o 19 mm na 2470 mm a zvětšil se i rozchod kol vpředu i vzadu a to o 30 mm. Do interiéru se poskládá pětice cestujících a 530 litrů zavazadel, což znamená 25litrový nárůst. Naopak když sklopíte zadní sedadla (nejdříve sedák, poté opěradlo), dáte do kufru „jen“ 1395 litrů, což znamená úbytek celých 90 litrů. Ložná plocha je široká 960 mm, to je mezigeneračně o 2 mm více. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm, nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm. Současně vzrostla také šířka interiéru, vpředu o 21 mm, a jeho délka, o 8 mm, a i navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.

Pod kapotou najdeme motory, vycházející z techniky modelů s platformou MQB. Mezi zážehovými motory, kde chybí 60koňový základ, se jedná o tříválec 1.0 MPI s nepřímým vstřikováním paliva a výkonem 75 koní (spotřeba 4,8 l/100 km), respektive čtyřválce 1.2 TSI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem o výkonu 90 nebo 110 koní (spotřeba 4,7 l/100 km, respektive 4,8 l/100 km). Pokud máte raději naftu, budete volit zatím jednu ze dvou výkonových variant (90 nebo 105 koní) nového tříválce 1.4 TDI s hliníkovým blokem motoru a přímým vstřikováním paliva Common Rail. Naftové verze si řeknou o 3,4 l/100 km, respektive 3,5 l/100 km. Všechny motory přenášejí svůj výkon na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky, pouze v případě silnější 1.2 TSI je v základu šestistupňový manuál. K nejsilnějšímu TSI a slabšímu TDI navíc Škoda nabídne příplatkový sedmistupňový automat DSG.

Mohlo by vás zajímat:  Citroën uvádí na trh faceliftovanou C4

Výbava má standardně tři stupně. V základu všech tří verzí je 6 airbagů, stabilizační systém, uzávěrka diferenciálu XDS+, multikolizní brzda, kontrola tlaku v pneumatikách, sada na opravu pneumatiky místo rezervy a signalizace nezapnutých pásů. Verze Active se specificky odlišuje pouze 14palcovými ocelovými kryty kol, černým interiérem, nárazníky v barvě vozu, halogenovými světlomety, tónovanými skly, výškově i podélně stavitelným volantem, výškově stavitelným sedadlem řidiče, přípravou pro rádio a centrální zamykáním. To verze Ambition už dostala integrované rádio Blues s Apple konektivitou a 4 reproduktory, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, elektrická okna vpředu, dálkové ovládání centrálního zamykání, černo-šedý interiér s dekorativní lištou, mlhovky, 15palcové kryty kol, Speedlimiter a systém Front Assist. Nejluxusnější verze Style se chlubí automatickým spínáním halogenových projektorových světel s LED diodami pro denní svícení, 15palcovými koly z lehké slitiny, malým koženým paketem s lištou v klavírní černi, výškově stavitelným sedadlem spolujezdce, elektrickým ovládáním oken vzadu, bezklíčkovým startováním, automatickou klimatizací Climatronic a rádiem Swing.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot zveřejnil ceník sportovní 308 GT

Ještě než se dostaneme k cenám, není na škodu se podívat na speciální výbavové pakety. Například paket Active Plus za 5000 korun přihazuje k základní verzi klimatizaci, elektrická okna vpředu, elektrická a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu a kliky v barvě vozu. Pro prostřední stupeň je k dispozici paket Ambition Plus, rovněž za 5000 korun, přidávající klimatizaci, malý kožený paket a lištu v klavírní černi. Pro stejný stupeň je k dispozici paket Ambition Multimedia Plus za 15 000 korun s klimatizací, malým koženým paketem, infotainmentovým rádiem Swing s MP3/WMA/USB/Apple/Bluetooth konektivitou a funkcí SmartGate, multifunkčním volantem a dekorem v klavírní černi. V paketu Ambition Light dostanete za 9000 korun proejktorové halogeny a LEDky pro denní svícení, respektive  dešťový a světelný senzor. Ambition Advance přidává za 11 000 korun Maxi DOT, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce a zadní parkovací senzory. Style Plus má 6 reproduktorů, okna SunSet, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný multifunkční volant a klavírní černý dekor za 10 000 korun. 18 000 korun připlácíte za Style Multimedia Plus především s infotainmentovým rádiem Bolero s MP3/WMA/Apple konektivitou a funkcí MirrorLink a SmartGate, šesti reproduktory, vyhřívaná přední sedadla, systém rozpoznání únavy, kožený multifunkční volant a černý klavírní dekor. Paket Style Advance za 17 000 korun přináší systém KESSY, parkovací senzory vpředu i vzadu a dešťový i světelný senzor. Za zmínku ještě stojí paket Dynamic za 5000 korun k výbavám Ambition a Style, přidávající sportovní sedadla a kryty pedálů s ušlechtilé oceli. O 1000 korun víc stojí paket Dynamic s bílou dekorativní lištou v interiéru.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Auto kvůli pandemii koronaviru přibližně na dva týdny uzavřela své závody

Základní cena Fabie Combi 1.0 MPI Active je 262 900 korun, což je o pouhých 10 000 korun více, než srovnatelně vybavený hatchback. Podobně jako u hatchbacku však bude díky paketu Active Plus reálná základní cena 267 900 korun. Slabší 1.2 TSI přijde s výbavou Active na 278 900 korun a konečně slabší diesel na 332 900 korun. Prostřední výbava Ambition je dostupná se všemi motory a startuje na 276 900 korunách za tříválec. TSI přijde na 292 900 korun, respektive 306 900 korun, slabší TDI stojí 346 900 korun, silnější 366 900 korun. Nejvyšší stupeň Style se základní motorizací vychází na 299 900 korun. Slabší TSI přijde na 315 900 korun, silnější na 329 900 korun. 1.4 TDI startuje na 369 900 korunách, za silnější verzi dáte 389 900 korun. Automat ve všech případech stojí navíc 36 000 korun. Kompletní ceník naleznete zde.

Zdroj: Škoda