Subaru představilo sedan WRX S4

V loňském roce se po jedné generaci vrátil pod kapotu verze WRX dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem, který spolu s vrcholnou verzí WRX STI vytvořil zdánlivě povedený tandem. Mezi tyto dva sedany se nyní snaží zařadit verze WRX S4, která je určená pouze pro japonský trh.

A co je na ní tak výjimečného? Pod kapotou je sice stále dvoulitrový čtyřválec s turbem jako u WRX, inženýři jí však naladili na 300 koní v 5600 ot./min a 400 Nm mezi 2000 – 48000 ot./min. To znamená, že na americkou specifikaci WRX má S4 náskok 28 koní a nebezpečně se tak blíží vrcholné verzi WRX STI, která v evropské specifikaci disponuje 305 koňmi. Jedinou kaňkou tak může být pouze fakt, že na všechna kola přenáší výkon výhradně převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. 

Mohlo by vás zajímat:  MINI Cooper Rauno Aaltonen Edition

Ruku v ruce s posíleným motorem jde i zesílení šasi pomocí vysokopevnostní oceli a přepracované odpružení, respektive posilovač řízení s lepší odezvou. Po vzhledové stránce se S4 od dříve představeného WRX odlišuje pouze designem osmnáctipalcových kol, která jsou lehčí a tužší zároveň, jiným ztvárněním LED diod pro denní svícení a mnohem výraznějším předním splitterem. V interiéru zaujme dekor v imitaci karbonu, prošívání červenou nití a metalické prvky. Z bezpečnostních asistentů ve WRX S4 najdeme systémy EyeSight, Active Lane Keep, Pre-Collision Braking Control nebo adaptivní tempomat.

Mohlo by vás zajímat:  Audi RS3 a A3 e-tron - další varianty A3 přijedou v roce 2014!

##subaruwrxs4##

Zdroj: Subaru