Tankování za pár stovek se nevyplatí. Za palivo pak utratíme mnohem víc

Crop Hand Refueling Vehicle

Ušetřit při tankování pohonných hmot chce každý. Je to právě cena nafty a benzínu, která v kombinaci se spotřebou rozhoduje o tom, jaké máme náklady na jeden ujetý kilometr. Ti, kteří chtějí na palivu ušetřit, často tankují jenom za pár stovek. Myslí si, že je to nejvýhodnější. Realita je však přesně opačná.

Proč za pár stovek?

Ti, co se rozhodnou tankovat jen za pár stovek, předpokládají, že ceny paliva budou klesat. Pokud by natankovali plnou, logicky by na tom prodělali. Takto mohou na pokles ceny neustále reagovat a za stejnou částku získat v průběhu času více a více paliva. Tento postup může být ve chvíli, kdy ceny benzínu a nafty budou klesat, opravdu výhodný. Má ale i svá negativa.

Mohlo by vás zajímat:  Tesla zvýší ceny v Číně. Reaguje na Trumpovu obchodní válku

Opravdu půjdou ceny dolů?

Málokdo ví, zda ceny opravdu půjdou dolů. A když už, velmi často je to pokles jenom o desítky haléřů. Znamená to, že když vezmeme klidně plnou nádrž o objemu 50 litrů, pokles o pár desítek haléřů znamená, že až tolik stejně neušetříme. Pro představu, kdyby cena klesla o celou korunu, na nádrži bychom ušetřili 50 Kč. Když o desetník, je to pětikoruna.

Zdroj obrázku: Freepik

K pumpě musíme jezdit

Nezapomínejme na to, že ne každý má čerpací stanici přímo po cestě. Ta, která je nejlevnější, může být umístěna jinde. Cesta k ní má nějakou vzdálenost a každý ujetý kilometr něco stojí. Pravidelné tankování za pár stovek se tak stává značně nelogické a nevýhodné, protože při každé cestě k pumpě něco proděláme. A čím méně utratíme, tím častější dané cesty jsou a tím více v reálu proděláme.

Mohlo by vás zajímat:  Ne všechny radary fotí a posílají pokuty. Ale paradoxně tyhle štvou řidiče mnohem víc

Prázdno v nádrži není dobré

Když tankujeme jenom za pár stovek, znamená to, že naše nádrž je také většinu času prázdná. I to může přinášet negativa. Na stěnách může kondenzovat voda, která o to více ředí zbývající palivo. V něm je také větší koncentrace nečistot, což může následně ucpávat filtr a v budoucnu to může zkomplikovat samotný chod motoru.

Zdroj: https://www.mirror.co.uk/money/expert-explains-you-should-always-21336184
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora