Tesla omezuje plány na zavírání prodejen, vozy však kvůli tomu čeká zdražení

Americký výrobce elektrických automobilů značky Tesla původně plánoval uzavírání části svých prodejen. Sám ředitel značky Elon Musk se vyjádřil, že velkou budoucnost vidí v on-line prodeji. Nakonec to však vypadá, že to s redukcí počtu prodejen nebude tak horké, jak se zdálo. Na úkor toho se však mírně zvýší cena vozů Tesla.

Prodejní místa se zredukují jen částečně

Zatímco většina automobilek se snaží cenu elektrických vozů tlačit na minimum, aby obstály v konkurenci, Tesla si je svou pozicí docela jistá a cenu zvyšuje, aby si udržela kamenné obchody a servisní centra, kterých má nyní 378 a které prvoplánově chtěla ve velkém uzavírat. Jako alternativní využití se pro ně pak nabízely jiné zajímavé funkce, ke kterým by mohly prostory sloužit:

  • Reklamní prostory pro nákup on-line
  • Informační centra
  • Galerie

Cena půjde mírně nahoru

Zavírání určitých poboček Tesly se dočkáme, ale rozhodně ne v takovém měřítku. Dokonce zůstane v provozu o 50% více prostorů, než bylo plánováno. Zato ubyde počet vystavených vozů a on-line prodej bude podporován i v kamenných obchodech. Tento fakt bude částečně kompenzován zvýšením ceny. Ty stoupnou v průměru o 3 procenta. Výjimku bude tvořit svou nízkou cenou známý Model 3, jež se bez jakékoliv změny bude nabízet za 35 000 dolarů (cca 800 000 korun) a jehož prodej probíhá od začátku v on-line prostředí.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Volvo představilo nový marketingový koncept