TEST Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid – babí léto s pluginem

TEST Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid – babí léto s pluginem

Redakčním testem nám prošel Hyundai Ioniq ve verzi Plug-in Hybrid. Jaký vlastně je?

Značka Hyundai nám jako první ve svém modelu Ioniq nabízí všechny tři druhy elektrifikovaného pohonu.

Ioniq se nabízí ve verzi Hybrid, Electric a Plug-in Hybrid. O verzi s plně elektrickým pohonem Electric, psal kolega v jednom z našich nedávných testů.

Nyní jsme měli možnost vyzkoušet poslední nabízený model Ioniqa a to ve verzi Plug-in Hybrid.

Ioniq je od svého uvedení na trh ověnčen několika oceněními. Od titulu „Vůz roku“ hned v několika evropských zemích, přes ocenění „Red dot“ za design, po nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP.

 

EXTERIÉR

Ioniq disponuje elegantními a ryze praktickými tvary. Tvar jeho karoserie má za následek nejnižší součinitel aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě.

Námi testovaná verze byla v elegantní barevné kombinaci bílé s jednotlivými modrými doplňky karoserie.

Vůz se nabízí v 8 barevných odstínech: bílá POLAR, stříbrná PLATINUM, modrá MARINA, černá PHANTOM, šedá IRON, stříbrná AURORA, oranžová PHOENIX a hnědá DEMITASSE.

Disky vozidla jsou pak k dispozici v bílé nebo stříbrné barvě s modrými nebo bílými prvky.

Velká maska chladiče, jak jsme již poslední dobou u značky Hyundai zvyklý, se nabízí v odstínu Dark Metal s modrou lištou nebo leskle černá s modrou nebo stříbrnou lištou.

Vnější vzhled Ioniqa působí ryze prakticky, účelově a elegantně. Ioniq se Vám nepotřebuje primárně líbit, i když mne osobně se líbí, Ioniq na Vás jde ještě trochu jinak.

Jak již bylo zmíněno, přední části vévodí velká maska, do které jsou opticky integrovány i přední světlomety. Krásný detail v nárazníku tvoří světla denního svícení, obdobně jako u modelu I30.

Boční profil vozidla a jeho splývavá záď působí dynamickým dojmem.

Zadní partie vozu je ozvláštněna malým oknem ve svislé části pátých dveří. Toto okno navazuje na zadní koncová světla a spolu s brzdovým světlem tvoří dominantu zadní partie vozu.

 

INTERIÉR

Interiér vozu je po vzoru svých stájových kolegů velmi kvalitní.

U námi testované verze byl interiér laděn v  tmavých barvách s kontrastní modrou. A to v rámci jednotlivých doplňků, jako jsou například obroučky výdechů klimatizace, nebo v modrých linkách kožených sedadel.

Ioniq disponoval prvky bohaté výbavy obdobně jako u předchozí testované čtyřicítky nebo třicítky. Od vyhřívaných nebo větraných sedaček, samozřejmě elektronicky nastavitelných s pamětí, přes vyhřívaný volant, parkovací asistent, adaptivní tempomat, nebo funkcí udržování jízdního pruhu.

Přístrojová deska je přehledná, rozmístění jednotlivých ovladačů je velice intuitivní.

V její středové části je umístěn osmipalcový dotykový displej, který je integrován přímo do přístrojové desky. Tento displej Vás informuje o tocích energie v hybridní soustavě, o úrovni stylu Vaší jízdy, spotřebě paliva a dojezdu na čistě elektrickou energii, samozřejmostí je zobrazení navigace, nebo rádia.

Ioniq je dále vybaven systémy Apple CarPlay a Android Auto, dále bezdrátovým indukčním nabíjením, službou LIVE pro zobrazování dopravního zpravodajství „on-line“ a službou Lifetime Mapcare, u které Vám Hyundai Motor nabízí bezplatné každoroční aktualizace mapových podkladů.

V kapličce před řidičem je umístěn další displej s vysokým rozlišením, který zobrazuje rychlost, dojezd, informace z navigačního systému, informace ohledně nastavení tempomatu, teploty motoru, informaci o toku energií, stav nabití baterií nebo aktivní jízdní režim.

Ioniq se dá přepnout také do režimu sport, budíky potom zčervenají a změní svoji grafiku.

Zadní sedadla vozidla jsou pohodlná a prostorná. Jejich opěradla se sklápí páčkami přímo z prostoru kufru. Objem kufru, který je omezen umístěním baterií, disponuje objemem 341litrů.

MOTOR A JÍZDA

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid, to je kombinace benzínového motoru 1.6GDI o výkonu 77kW a elektromotoru o výkonu 45 kW, který je napájen z akumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Celkový výkon hybridního systému je potom 104 kW (141 k).

Zásoba elektrické energie umožňuje Ioniqu dojezd až 63 km čistě na elektrickou energii. Tento údaj musíme potvrdit.

Způsob jak mezi sebou spolupracují elektromotor a zážehový motor je odvislý od stavu nabití akumulátorů. Při jejich dostatečném nabití jezdí Ioniq převážně na elektrickou energii a to do doby, než výkonově elektromotor přestane stačit, poté se automaticky připojí motor zážehový.

V hybridním režimu je zajištěno užívání zážehového motoru a elektromotoru v duchu maximální hospodárnosti. V režimu sport potom Ioniq využívá obou motorů v maximální možné míře. Přepnutí do režimu sport je na vozidle znát a změna je opravdu razantní.

Ioniq nedovolí úplné vybití svých baterií a ponechává si kapacitu cca 15% k hybridnímu pohonu a to také díky rekuperaci energie od brzd nebo od dobíjení ze spalovacího motoru. Ioniq se pořád snaží o zachování spolupráce těchto dvou hnacích ústrojí.

Pohonné ústrojí vozu je spojeno s šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou, která byla přímo značkou Hyundai koncipována pro hybridní provoz.

Převodovka samozřejmě řadí hladce, plynule.

Převodovku lze ovládat také pádly pod volantem. Osobně jsem to nijak nevyužíval. Při jízdě s Ioniqem se Vám totiž v hlavě honí úplně jiné myšlenky. Jestli jste sundali nohu z plynu včas, a co nejdříve rekuperovali elektrickou energii, nebo zda vás lidé čekající na tramvajovém ostrůvku vůbec zaregistrovali, že jedete.

Spotřeba paliva se v rámci týdenního testu pohybovala okolo 3,8 litrů na sto kilometrů. Kombinovaný dojezd činí 900km.

ZÁVĚR

Verze Plug-in Hybrid se z nabízené trojice jeví jako nejlepší. Dojezd 63 kilometrů čistě na elektrickou energii může mnoho lidem postačit a přes noc si vůz doma opět nabijí na druhý den na cestu do své oblíbené práce.

Vozidlo Vám dále dává velkou svobodu, protože normálně funguje i s minimem elektrické energie, prostě ho jen dotankujete na nejbližší pumpě.

Hyundai svým zákazníkům nabízí pětiletou záruku bez omezení najetých kilometrů a u modelu Ioniq navíc osmiletou záruku na akumulátory s omezením nájezdu na 200 000 km.

To vše ve spojitosti s přijatelnou cenou, se spotřebou pod 4 litry, výborným zpracováním a líbivým vzhledem nám dává velký smysl a týden strávený s Ioniqem nás hodně bavil.

Komentáře