TEST Jeep Compass 1.6 MultiJet II – dobře cílená modernizace

Jeep Compass je líbivé kompaktní SUV, které je velmi oblíbené mezi automobilovými zákazníky. V rámci značky Jeep se dokonce jedná o nejprodávanější model na evropském trhu. V kontextu s tím pak není divu, že si na něm automobilka dává opravdu záležet a po loňských změnách přichází i letošní výraznější modernizace.

My jsme aktuálně vyzkoušeli modernizovanou verzi, která byla vybavena 96 kW naftou spolupracující s šestistupňovým manuálem. Vůz dále disponoval nejvyšším výbavovým stupněm a velice slušivou dvoubarevnou kombinací.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Exteriér modernizovaného Compassu je věrný konturám vozu před jeho aktuálním omlazením, tedy i nadále se vzhledově jedná o „menšího bráchu“ modelu Grand Cherokee. Základní tvary vozu zůstaly tedy zachovány a aktuální modernizace si pohrála spíše s jednotlivými detaily. Úprav se dočkala například přední partie, která nově disponuje výraznějším horizontálním dělením při zachování tradičního pojetí masky vozu.

Přední světlomety jsou nyní vybaveny full LED technologií s integrovaným denním svícením. Modernizaci pak zcela logicky neunikly ani zadní světlomety s novým světelným podpisem.

Testovaný vůz nabídl nejvyšší výbavu S – LIMITED, která jeho exteriér obohatila o dvoubarevnou kombinaci (zelená Techno a černá) nebo o ochranné kryty lemů lakované v barvě vozu. V kombinaci s 19″ disky se pak jednalo o moc pohledné provedení tohoto modelu.

Jeep Compass je i po aktuální modernizaci vozem, který v rámci své kategorie nabídne sebevědomý a originální vnější vzhled s jistou dávkou klasických a robustních tvarů.

Foto: Jan Horský

Interiér

Aktuální modernizace se nejvíce podepsala na pojednání samotného interiéru vozu. Celá palubní deska dostala nové horizontální členění, které ji velice elegantně dělí do jednotlivých partií. Palubní deska tak nově disponuje o poznání jednodušším a přehlednějším dojmem.

Výraznou inovací prošel také infotainment vozu. V rámci testované vrcholné výbavy byl zastoupen 10,1″ širokým displejem s velmi příjemným grafickým prostředím. Jedná se o infotainment Uconnect jehož displej elegantně a ergonomicky velmi dobře vystupuje ze samotné palubní desky.

Mohlo by vás zajímat:  TEST BMW řada 3 GT

Testovaný Compass byl dále vybaven také plně digitální kapličkou přístrojů před řidičem s úhlopříčkou 10,25″, která nabízí mnoho informací o vozidle, stejně tak jako více grafických zobrazení. Novinkový je také multifunkční volant, který nabídne velmi slušné zpracování a celkem příjemný větší obvod jeho věnce.

Stran vnitřní ergonomie pak vidím jedinou slabinu v poměrně delších drahách řazení testovaného šestistupňového manuálu. Jinak jsem v rámci týdenního testu nenarazil na větší nedostatek týkající se interiéru a jeho uživatelského fungování.

Vnitřní prostornost a zpracování interiéru jsou na velmi dobré úrovni, samotný zavazadlový prostor je dobře přístupný a v případě našeho testovaného vozu nabídl také elektronicky výklopné víko zavazadelníku.

Pojetí a zpracování modernizovaného interiéru musím rozhodně pochválit, zde potřeboval Compass nejvíce „posunout“ a to se rozhodně podařilo.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Nabídka motorizací byla poměrně výrazně upravena již v rámci loňské modernizace. Aktuálně je tedy Compass nabízen buď s přeplňovanou benzínovou třináctistovkou 1.3 T4, nebo s naftovou šestnáctistovkou 1.6 MJET.

Avizovaný benzín je pak naladěn na 96 a 110 kW, nafta pouze na 96 kW. Motorizace se pojí buď s klasickým šestistupňovým manuálem, nebo v případě silnějšího benzínu s šestistupňovým automatem. Ve všech uvedených specifikacích se jedná o pohon pouze přední nápravy. Kdo chce z Compassu čtyřkolku musí dnes sáhnout po plug-in hybridní verzi 4xe, která disponuje elektromotorem u zadní nápravy.

Námi testovaný vůz byl vybaven novinkovou naftovou motorizací, která disponovala výkonem 96 kW a točivým momentem dosahujícím hodnoty 320 Nm. Papírově tedy celkem slušné hodnoty, v reálu na mě však Compass působil výkonově lehce podprůměrným dojmem. Naftový dvoulitr, který byl pod kapotou před aktuální modernizací s vozem „cvičil“ daleko lépe. Naftovou šestnáctistovku ale rozhodně chválím za její kultivovanost a dobré odhlučnění směrem do kabiny, stejně tak za její rozumný apetit, kdy si během týdenního redakčního testu řekla o průměrných 6,5 litru na 100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Focus ST 2.3 Ecoboost 280k – vystoupení ze stínu RS

Podvozek Compassu pak patří spíše k těm tvrdším, avizovaná tvrdost mu přináší celkem slušnou jistotu například při ostřejších průjezdech zatáčkami. K jistému jízdnímu projevu je rozhodně zapotřebí rovného asfaltového povrchu, rozbitá česká okreska ho bohužel umí značně znejistět.

Řízení vozu bylo na můj vkus spíše „přeposilované“, na druhou stranu to v kombinaci s větším průměrem volantu oceníte hlavně v rámci městského provozu. Ve vyšších rychlostech bych pak menší účinnost posilovače řízení rozhodně ocenil.

Compass se výrazně posunul také v rámci jízdních asistentů. Nově je k dispozici adaptivní tempomat a systém pro udržování v jízdních pruzích, jejich spolupráci pak samozřejmě nejvíce oceníte při jízdě na dálnici. Snadnější parkování přináší 360 st. pohled na vůz díky přítomnosti hned čtveřice kamer.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Jeep Compass je neodmyslitelnou součástí dnes tak oblíbené kategorie kompaktních SUV. I nadále se jedná o jasnou originální stylovku, která se nezalekne ani lehčího terénu.

Jeho aktuální modernizace velmi decentně oživila exteriér vozu, jejím hlavním přínosem je však povedené a potřebné přepracování samotného interiéru, převážně pak palubní desky a celého infotainmentu vozu.

Modernizovaný Compass pořídíte v rámci akční ceny od 623 400 Kč včetně DPH, zde se jedná o výbavu LONGITUDE se základní benzínovou třináctistovkou spolupracující s šestistupňovým manuálem. Následují výbavové stupně LIMITED, speciální výroční edice 80TH ANNIVERSARY a námi testovaná vrcholná výbava S – LIMITED, která startuje na akční ceně 863 400 Kč v případě naftové motorizace.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

 

 

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora