Test Peugeotu 208 GT Line 1.5 BlueHDI – líbivý Francouz s naftou pod kapotou

0

Nový Peugeot 208, evropské auto roku 2020, naším redakčním testem již v minulosti prošel. Má jistá slabost pro tento model, opodstatněná líbivým vnějším vzhledem, originálním interiérem a dynamickými jízdními vlastnostmi, vedla k domluvení tohoto vozu do redakčního testu ještě v dieselové specifikaci.

Redakčnímu testu jsme tedy aktuálně podrobili „dvěstěosmu“ ve výbavě GT Line, s naftovou 1.5 BlueHdi přeplňovanou motorizací a s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou.  

Foto: Jan Horský

Exteriér  

Nová „dvěstěosma“ se po stránce vnějšího designu velmi dobře zařadila mezi ostatní vozy z portfolia automobilky. 

Nejvyšší výbava GT Line nabídne obdobný světelný podpis, se kterým velmi úspěšně přišel model 508. Světelná „trojice drápů“ dělá vůz značně dynamický a dobře rozpoznatelný. Přední partii pak nesmí chybět objemná přední maska zasahující hluboko do předního nárazníku. 

V rámci bočního profilu zaujmou kontrastní černě lakované lemy, dále pak na poměry vozu celkem dlouhá kapota, která odsouvá samotnou kabinu více k zadní části vozu. K zajímavým detailům patří dvojice výrazných prolisů, nebo plaketka s označením výbavy GT Line na „céčkovém“ sloupku.

Zadní partii nesmí chybět světla disponující pro vůz opět typickým světelným podpisem. Koncová světla jsou efektně propojena mezi sebou a vytváří tak jeden kontinuální horizontální prvek, který díky již avizovanému černému lakování efektně kontrastuje s barevností samotného vozu. Černě lakovaná je pak velká část zadního nárazníku, nebo poměrně objemné lízátko zadních dveří.

Nová generace Peugeotu 208 je pro mě stále povedeným vozem, který po stránce vnějšího designu nabízí nápaditost, dynamiku a značnou originalitu.

Foto: Jan Horský

Interiér

Interiér nové generace Peugeotu 208 je plně dle aktuálních trendů automobilky originální, nápaditý a aplikující princip i-Cockpitu. „Dvěstěosma“ tento princip navíc posouvá ještě o úroveň výše a nabízí i-Cockpit v trojrozměrném provedení.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Infiniti M35h GT Premium

Samotná palubní deska vyznává jasné horizontální proporce, které jsou například oproti „pětsetosmě“ výrazně hravější a členitější. Ústředním motivem je i nadále displej palubního infotainmentu, který nabízí úhlopříčku ve velikostech 5, 7 a 10″. Displej, přes který se ovládá mnoho funkcí vozu, pak disponuje již celkem známým prostředím a grafikou. Jeho osazení do palubní desky je výrazné, jasně orientované na řidiče a ergonomicky pak velmi dobře fungující.

Pod samotným displejem infotainmentu jsou pak umístěny jak čistě dotykové, tak mechanické ovladače. Jejich centralizace a celkem titěrné pojednání uvolňují prostor ostatním prvkům na palubní desce, jako je například výklopná schránka, která disponuje prostorem pro váš mobilní telefon. Dvířka schránky se ryze prakticky vyklápí směrem k vám do vodorovné polohy, po jejím vyklopení se tak příjemně zvětší velikost odkládacího prostoru.  Po stranách této schránky jsou umístěny porty pro klasické USB a USB-C.

Prostor mezi sedačkami nabídl dva držáky na pití, ovladač pro elektronickou ruční brzdu a ovladač pro volbu jízdních režimů, dále loketní opěrku a volič klasické manuální převodovky. Ten disponuje celkem přesnými, ale bohužel poněkud delšími dráhami řazení.

Samostatnou kapitolou je kaplička přístrojů před řidičem. Ta je již tradičně v principu I-Cockpitu vyvýšena nad malým a zploštělým multifunkčním volantem. Peugeot však přichází s novinkou a malé 208 nadělil kapličku, která disponuje 3D grafickým pojednáním. Informace o voze a řízení se pak zobrazují ve 2 úrovních podle důležitosti a priority. Zobrazované údaje si pak můžete libovolně personalizovat. 3D i-Cockpit a jeho fungování se těžko popisuje, natož fotí, mé pocity z něj jsou však ve výsledku pouze pozitivní.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Alpina B10 3.5

Vnitřní prostor 208 je určen převážně pro posádku na předních pozicích, zde jsou k dispozici prostorná a pohodlná sedadla s bočním vedením. Na zadních pozicích už je to o poznání horší. Vyšší postavy zde budou mít problém, a to jak v místě pro kolena, tak nad hlavou.

Zavazadlový prostor nabídne slušných 309 litrů objemu a dobrý přístup.

Výsledné hodnocení ergonomie i-Cockpitu je i nadále čistě subjektivní, pro mě však velmi vyhovující. Interiér jde ruku v ruce s exteriérem,  je tedy nadčasový a rozhodně líbivý.

Foto: Jan Horský

S naftou pod kapotou

Peugeot 208 je aktuálně nabízen jak s benzínovou tak i naftovou motorizací. Benzínová motorizace je zde zastoupena přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech, který je k dispozici ve třech výkonových variantách 55, 74 a 96 kW. 

Testovány diesel pak nabídne jediný čtyřválec v nabídce, jedná se o přeplňovanou motorizaci 1.5 BlueHdi, která je zde výkonově vyladěna na slušných 75 kW (100 koní), které jsou k dispozici v 3500 otáčkách. Velmi slušný je také kroutící moment, jeho 250 Nm je k dispozici již od 1750 otáček. Testována naftová motorizace se pak výhradně pojí s šestistupňovou manuální převodovkou.  

V reálu jsem pak z naftové motorizace měl snad lepší komplexní dojem než z dříve testovaného 74 kW benzínového tříválce. „Dvěstěosma“ s naftou pod kapotou umí být totiž svižná, ve sportovním režimu pak velmi svižná, no a ve výsledku i značně úsporná. Palubní počítač totiž po týdenním redakčním testu ukazoval průměrnou spotřebu 4,5 litrů na 100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Tříválcová Škoda Kamiq umí nabídnout příjemnou jízdu, moderní prvky a řadu drobných vychytávek které usnadní život

Celkové jízdní dojmy z vozu hodnotím tedy velmi pozitivně. K dobrému hodnocení pak přispívá více faktorů. Princip i-Cockpitu jsem si oblíbil již dříve, v nové 208 funguje také velmi dobře, navíc se sportovním duchem. Dále je tu šestistupňový manuál, který má celkem obstojné dráhy řazení, hlavně pak výborné odstupňování, které při dálničním limitu převaluje testovanou naftu okolo úsporných dvou tisíc otáček. Samotné řízení je pak v normálním režimu možná více přeposilované, na druhou stranu, hlavním revírem 208 je město a zde je díky lehkému řízení a velkému rejdu vůz výborně manipulovatelný. Podvozkově je pak naftová verze pocitově komfortnější než dříve testovaný benzín. Jinak je ale podvozek celkem jistý a ve sportovním režimu vám i naftová motorizace nabídne značnou dávku radosti z jízdy.

Foto: Jan Horský

Závěrem

V základní výbavě Like s benzínovou tříválcovou motorizací 1.2 PureTech (75 koní) a manuální pětistupňovou převodovkou startuje nová 208 v rámci akční ceny na 298 000 Kč včetně DPH. Nejlevnější testovaný diesel pak v rámci výbavy Active pořídíte od 378 000 Kč včetně DPH. Námi testovaný kousek, tedy vůz s naftou po kapotou, šestistupňovým manuálem a nejvyšší výbavou GT Line, tak ten ceníkově startuje na 485 000 Kč včetně DPH.

Nový Peugeot 208 je povedeným vozem, který nabídne svěží a dynamický design a kvalitně zpracovaný a nápaditý interiér. Naftová varianta je pak velmi dobrou volbou, která kombinuje velmi slušnou jízdní dynamiku a úsporný provoz.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora