Toyota odhalila novou podobu dvojice Probox a Succeed

Vsadím se, že pokud řeknu názvy modelů Probox a Succeed, asi si je mnoho z Vás nespojí s největší automobilkou světa, japonskou Toyotou. Oba dva jsou na trhu však již od roku 2002 a kromě Japonska mají úspěch taky v Rusku, Peru nebo Bolívii, kde slouží především jako vozidla taxislužby. Začátkem září letošního roku se na trh dostane aktualizované provedení obou modelů, takže určitě stojí za to si je představit.

Po vizuální stránce jsou oba modely shodné a kromě účelově krabicovité karosérie (konkurence třeba Berlinga nebo Renaultu Kangoo) nabízejí především jednoduché tvary, podpořené v levnějších verzích velkými plastovými díly na obou náraznících a ocelovými koly. Potěší velká zasklená plocha, stejně jako snadné rozhodování – v nabídce je pouze šest barev karosérie a 14palcová ocelová kola s nebo bez okrasných krytů. Zajímavou, nejen designovou změnou, prošla přední část, která díky konstrukčním změnám nyní nabízí lepší deformační zóny.

Mohlo by vás zajímat:  Scion xB prodělal drobný facelift!

Pokud je karosérie velmi jednoduchá, pak je těžké definovat interiér, který je všechno ostatní, jen ne nápaditý a komplikovaný. Přístrojový štít je tvořen pouze rychloměrem, na středové konzoli najdete pouze trojici otočných ovladačů a ve vyšších verzích rádio. Zde je také dobré si říct, že oba modely existují ve verzi Van a Wagon, přičemž největší odlišností je propracovanější zadní lavice s opěrkami hlav u druhé jmenované verze. Volit lze z konfigurace se dvěma nebo pěti místy (dříve bylo k dispozici i sedmimístné provedení), ve druhém případě je zadní lavice sklopná do úplné roviny. Oproti předchozímu modelu se rapidně zlepšil počet odkládacích ploch v interiéru – mezi sedadla dáte například aktovku, na středovém panelu je nabíječka s držákem na mobil a výsuvný stolek o nosnosti 10 kg a nechybí ani velké množství odkládacích ploch na láhev či krabici s tekutinami. 

Mohlo by vás zajímat:  Citroën vstupuje do nové epochy

O pohon 4245 mm dlouhého, 1690 mm širokého a 1525 mm vysokého vanu se starají v případě Proboxu dva motory – zážehová třináctistovka o výkonu 95 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 121 Nm při 4000 ot./min a zážehová patnáctistovka o výkonu 109 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 136 Nm při 4800 ot./min. U patnáctistovky tyto hodnoty platí u verze s pohonem dvou kol, pokud zvolíte čtyřkolku klesne výkon na 103 koní a točivý moment na 132 Nm. Succeed je dostupný pouze s patnáctistovkou, také ve verzi s pohonem předních nebo všech kol. Ve všech případech je přitom jedinou volbou automat CVT-i

Mohlo by vás zajímat:  Patentový úřad prozradil podobu prvního automobilu od Datsunu

Co se týká bezpečnosti, najdeme ve standardu všech verzí ABS, ESP a kontrolu trakce i stability. Uvnitř nechybí čelní a hlavové airbagy. Na japonském trhu budou oba modely dostupné ve čtyřech výbavových stupních, které se u Proboxu nazývají DX, DX Comfort GL a F, u Succeedu mají označení U, UL, UL-X a TX. Probox startuje na částce 1 317 600 jenů (cca 269 000 korun) za dvoukolku s třináctistovkou, respektive 1 652 400 jenů (cca 337 000 korun) za čtyřkolku s patnáctistovkou, Succeed přijde minimálně na 1 437 382 jenů (cca 293 000 korun) za dvoukolkou a 1 652 400 jenů (cca 337 000 korun) za čtyřkolku.

Zdroj: Toyota