Toyota představí v Tokiu koncept vodíkového sedanu

Předprodukční podobu Toyoty FCV jsme měli původně vidět už na frankfurtském autosalonu. Na samotném výstavišti však model chyběl a tak ho poprvé, konečně i s finálním vzhledem, uvidíme až v Tokiu

Design sedanu má údajně připomínat klíčové charakteristiky vozidla poháněného palivovými články – přeměnu vzduchu ve vodu při výrobě elektřiny a dynamické zrychlení dané použitím elektrického motoru. Nápadné jsou především hojně zastoupené přívody vzduchu a mnoho prolisů na karosérii. 

Svými rozměry se FCV zařadí přesně mezi vozidla střední třídy – na délku má 4870 mm, na šířku 1810 mm, na výšku 1535 mm a rozvor náprav má délku 2780 mm. Oproti konvenčním autům tohoto segmentu má FCV jednu nespornou výhodu. 

Mohlo by vás zajímat:  Audi v tichosti modernizovalo elektrickou A1

Pro pohon automobilu jsou využívány dvě vysokotlaké (70 MPa) nádrže na vodík a lehká sada palivových článků FC Stack, které vykazují výkonovou hustotu 3 kW/lVýkon soustavy pohonu činí minimálně 100 kW, udávaný minimální dojezd je 500 km. Soustava pohonu s palivovými články kromě toho používá vysoce účinný měnič pro zvýšení napětí z produkce Toyoty. Díky vyššímu napětí bylo možné zmenšit rozměry elektromotoru a počet palivových článků, čímž vznikl celkově menší systém s vyšším výkonem a za nižších nákladů.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot zavádí u všech budoucích sportovních modelů elektřinu – bude to znamenat konce GTi?

Zdroj: Toyota