Toyota Highlander má na americkém trhu již zavedené jméno, takže se není čemu divit, že ani ve třetí generaci se název nezměnil. Design však prošel poměrně zásadní obměnou k lepšímu.
Především je o hodně agresivnější, což dobře dokumentuje výrazná a dominantní maska chladiče, na kterou navazují hlavní světlomety. Nárazník je navíc vybaven diodami LED pro denní svícení. Zadní světla se při dobré míře fantazie podobají těm u menšího Aurisu nebo SUV RAV4. Rozhodně to však působí dobře a vyvažuje to agresivitu přední části.
V interiéru Toyota zapracovala na přenosu hluku, vibrací a také na kvalitě materiálů. Samotný design nese prvky dobře známé z SUV RAV4. Zajímavým doplňkem je odkládací prostor, který se táhne téměř po celé šířce palubní desky.
Co do rozměrů, narostla nová generace o 6,85 cm do délky a 1,5 cm do šířky. Pokud to chcete v řeči kompletních čísel, na délku má Highlander 4854 mm, na šířku 1925 mm a na výšku 1730 mm. Rozvor zůstal nezměněn – 2789 mm. S takovou délkou je téměř jasné, že Highlander pobere více než 5 pasažérů. Toyota uvádí, že kapacita interiéru je až 8 cestujících!
O pohon se stará dvojice zážehových motorů – čtyřválec 2.7 VVT-i a šestiválec 3.5 VVT-i. Oba motory jsou spárovány s automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol (pouze k šestiválci). Jako alternativu k benzínovým jednotkám nabízí Toyota také svou specialitu – hybridní pohonné ústrojí složené ze šestiválce 3.5 a elektromotoru. To je spojeno s bezestupňovou převodovkou CVT a pohonem všech čtyř kol.
Zdroj: Toyota