Nejenom o ojetiny je zájem. Na odbyt jdou také nová auta napříč mnoha automobilkami. I když z hlediska ztráty hodnoty není nové auto úplně ideální investicí, má i řadu výhod. Tedy do té doby, než od automobilky obdržíte některou z těchto zpráv, které úsměv na tváři nikoho rozhodně nevykouzlí. Je tomu přesně naopak.
Čekací doba na auto
První nepříjemnou zprávu od automobilky můžete jako zájemce o nové auto dostat ještě předtím, než ho vůbec budete vlastnit. A to ve chvíli, kdy ho budete objednávat. V tuto chvíli totiž můžete narazit na to, že výroba nebude až tak odsýpat. Může za to dlouhý pořadník, ale i nedostatek konkrétních dílů. Někdy jsou čekací lhůty na nové auto až nekonečné, klidně blížící se jednomu roku od objednání.
Svolávací akce
Může se stát, že si užíváte nového auta a nejednou vás bude kontaktovat samotná automobilka. Tedy konkrétní dealerství. Obvykle to není s dotazníkem spokojenosti nebo s nabídkou na míru vašim potřebám. Tím důvodem může být nepříjemná svolávací akce. Jednoduše se zjistí, že na konkrétních modelech nemusí být něco v pořádku, a je třeba to zkontrolovat. V takovém případě vás automobilka informuje o potřebě návštěvy servisu. A délka kontroly může být v minutách, desítkách minut, ale klidně i hodinách.
Cena za servis
S novým autem jsou povinností takzvané garanční prohlídky. Tedy kontroly vozu, zda je s ním vše v pořádku. Obvykle jsou nutností, aby mohla na vůz platit poskytnutá záruka. Tyto garanční prohlídky ale nebývají zdarma a je třeba jejich uhrazení. Další častou nepříjemnou zprávou od automobilky je naúčtovaná cena takové prohlídky. Klidně se může vyšplhat na částku kolem deseti tisíc u průměrného vozu. V případě pětileté záruky vozu je to i 50 tisíc korun, které člověk vyhodí jen za to, aby byly splněny podmínky, v rámci kterých je prodloužená záruka poskytována.
Zdroj: https://www.westfieldford.com/research/buying-new-vs-used.htm