I když se mnoho aut jeví doslova jako bezúdržbových, stále jsou věci, které je u nich nezbytné nejenom kontrolovat, ale také měnit. Mnoho řidičů si však myslí, že důležité jsou pouze dvě kapaliny. Tou první je olej, se kterým je spojena výměna v požadovaných intervalech, a tou druhou kapalinou je voda do ostřikovačů. Tu stačí měnit, když dojde a samozřejmě střídat letní a zimní. Jsou však i další kapaliny, na které se zapomíná.
Chladicí kapalina
Mnoho řidičů tak nějak podvědomě tuší, že množství chladicí kapaliny by měli alespoň kontrolovat. Jedině když jí bude optimální množství, může být motor správně chlazen. Řada řidičů v případě problémů maximálně trochu dolije, a tím jejich starost končí. Realita je však taková, že i chladicí kapalina by se měla pravidelně měnit. Také proto, aby byla jistota optimálních vlastností.
Brzdová kapalina
Bez brzd nemůže žádné auto vyjet na silnici. Nejsou to ale jenom destičky a kotouče, které je vhodné pravidelně kontrolovat. Je tu také brzdová kapalina, která má vliv na správnou funkčnost brzdného systému. I tady je třeba myslet na pravidelnou kontrolu, a pokud to předepisují intervaly výrobce, tak i výměnu.
Kapalina posilovače řízení
I tady mluvíme o jedné z nezbytných kapalin, která má vliv především na komfort řízení a na bezproblémovou manévrovatelnost. Základem je samozřejmě pravidelná kontrola optimální hladiny. Jsou však i situace, kdy je na místě myslet na výměnu této kapaliny. Jedině tak bude zajištěno, že systém posilovače řízení bude fungovat tak, jak má.
Olej převodovky
Automatická převodovka je sice velmi komfortní záležitost při jízdě, hlavně při popojíždění v kolonách, ale málokdo má tušení, že potřebuje i správnou údržbu. Do té patří i nutnost výměny oleje v automatické převodovce. Vhodné servisní intervaly opět předepisují výrobci automobilů. Poměrně běžný je interval okolo 60 000 najetých kilometrů.