V moderních autech po nastartování neřadíme rychlost, ale vypínáme otravné součásti výbavy

Výbava aut se stále modernizuje a některé prvky jsou spíše pro zlost než ku prospěchu věci. Kvůli tomu se také mění návyky většiny řidičů v moderních autech. Dříve bylo běžné nastartovat a řadit rychlost, zatímco dnes je standardem po nastartování vypínat a změnit to, co během jízdy nechceme mít aktivní. O jakou výbavu jde?

Start/stop systém

Patrně není nenáviděnějšího prvku výbavy moderních aut, než je start/stop systém. Jeho úkolem je šetřit palivo a prospívat přírodě. Příliš ale nesvědčí autu a komponentům v něm. Je proto běžné, že hned po nastartování tento systém raději vypínáme, aby nám motor při každém zastavení nezhasínal.

Jízdní režim

Ve vozech s automatickou převodovkou můžeme často volit z několika jízdních režimů. Nechybí sportovní, běžný, ale také ekonomický a ekologický. S ním však může být jízda pro nedostatek výkonu a malých reakcí na plynový pedál doslova utrpením. A jsou vozy, které ho mají aktivní vždy po nastartování. Právě jeho přepnutí je v moderních vozech další z nezbytných úkonů hned, jak řidič nastartuje.

Zdroj obrázku: Freepik

Hlídání jízdních pruhů

Při dlouhé jízdě na dálnici může být ku prospěchu. Auto hlídá pruhy a v případě vychýlení nás navrátí do správného jízdního směru. Na okreskách a ve městech však nemá až takový význam. Bohužel jsou vozy, které funkci po nastartování automaticky aktivují. A řidiči nezbývá než ještě před vyjetím tento prvek vypnout, pokud nechce slýchat pípání nebo se prát s autem o správnou jízdní stopu.

Automatické přepínání dálkových světel

Pokud vyjíždíme za horších světelných podmínek a automaticky se aktivují světlomety, může se spustit i funkce automatického přepínání dálkových světel. Jakkoliv systém zní dokonale, v reálu nepracuje až tak dobře, jak očekáváme. Pokud chceme dobře vidět a neoslňovat ostatní, raději si ho ještě před vyjetím vypneme a dálková světla přepínáme klasicky páčkou pod volantem.