V Německu dlouhodobě testovali automobily – jaké modely dopadly nejhůře?

4

Auta se stala automatickou a neodmyslitelnou součástí našich životů. Proto pokaždé, když se objeví výsledky nějakého jejich testování, většina lidí v nich začne hned hledat svůj vůz, aby zjistili, jak dobře či nedobře si vedl. Dnes vám přinášíme výsledky dlouhodobých testů německého Auto Bildu a doufáme, že mezi uvedenými vozy ten svůj nenajdete. Jedná se totiž o vozidla, která po sto tisíc kilometrů trvajícím testu a následném rozebrání a zkontrolování jednotlivých částí dopadla velmi špatně. Jen pro zajímavost můžeme uvést, že mezi kontroly, které následovaly po sto tisících ujetých kilometrech patřilo například měření opotřebování válců či kontrola skrytých dutin karosérie pomocí endoskopu.

V níže uvedeném přehledu naleznete dvanáct aut, která dosáhla nejhoršího skóre, tedy nejvyššího počtu chybových bodů a jejichž výsledná známka nebyla podle hodnocení jako ve škole, tedy od jedničky do pětky, lepší než tři.

12. místo Škoda Fabia 1,2 TSI,  výsledná známka: 3+, 24 chybových bodů

Bohužel se na čelní místa v tomto testování dostala i naše Škoda Fabia. Vozidlo sice nabízí dobrý poměr mezi jeho užitou hodnotou a cenou, ale po ujetých osmdesáti třech tisících kilometrech testovaný automobil přestal startovat. Jak se ukázalo, důvodem bylo zlomení startovacího kabelu.

11. místo Ford Mondeo Turnier 1,5 EcoBoost Titanium, výsledná známka: 3, 27 chybových bodů

Tento model Fordu láká své zákazníky především na neuvěřitelně objemný zavazadlový prostor, bohužel se však potýká s poměrně zásadním technickým problémem – nedotažením šroubu mezichladiče stlačeného vzduchu.

Mohlo by vás zajímat:  Dlouhodobě preferujeme nudné barvy aut. Překvapivě to má praktické důvody

10. místo Ford Monceo 1,85 EcoBoost, výsledná známka: 3-, 29 chybových bodů

I na dalším místě se umístil vůz značky Ford, v tomto případě jde o liftbackovou podobu Fordu Mondeo. Na špatném výsledku měl zásadní podíl poměrně velký počet dílčích technických problémů zjištěných při finálním rozebrání vozu.

9. místo Kia Carens 1,7 CDTI, výsledná známka 3-, 29 chybových bodů

Ani jihokorejská Kia si po sto tisících ujetých kilometrech nevedla zcela bez problémů, objevily se potíže s vybitou baterií, rozbilo se ložisko kola a problémy měly i parkovací senzory. V porovnání s ostatními vozy můžeme ale přesto říci, že se jednalo spíše o drobnější nedostatky.

8. místo Renault Clio Grand Tour TCe 90, výsledná známka: 3-, 29 chybových bodů

Nejzávažnějším problémem Clia bylo především vadné kuličkové ložisko v převodovce vozu. Potíže byly zaznamenány i v souvislosti s fungováním multimediálního systému vozidla. Celkově ale možná trochu překvapivě Renault dopadl v testování lépe než mnohé renomovanější značky.

7. místo Seat Leon 1,6 TDI, výsledná známka: 3-, 29 chybových bodů

Po necelých osmdesáti jedna tisících ujetých kilometrech se jako zásadní problém ukázala převodovka. Automobil vydával podivné zvuky a nechtělo se mu řadit. Důvodem bylo vadné ložisko, které převodovku poškodilo. Naopak musíme Seat pochválit za skvělou antikorozní ochranu vozu, malé bublinky se objevily jen zcela výjimečně na několika málo místech.

Mohlo by vás zajímat:  Řízení v zimě provází často nepříjemné oslňování. Základem je správná práce se světly

6. místo BMW i3, výsledná známka: 3-, 31 chybových bodů

Velice překvapivé je nelichotivé umístění jednoho z nejmodernějších elektromobilů. Zásadní problém se ukázal především v nabíjení vozu, originální kabel musel totiž být ještě v době záruky auta hned několikrát měněn. Další potíže se objevily i v souvislosti s víčkem nabíjení, které se přestalo otevírat a také s topením.

5. místo Ford Grand C-Max 2,0 TDCi, výsledná známka: 3-, 32 chybových bodů

V tomto modelu Fordu se sešlo hned několik potíží najednou, uveďme jen ty nejzásadnější – selhávající elektronika, navigace, otevírání posuvných dveří či zkorodovaný blok motoru, jehož důvodem byl chybějící ochranný nátěr.

4. místo Volkswagen Golf 1,4 TSI, výsledná známka: 3-, 32 chybových bodů

Problematickou částí tohoto modelu golfu se překvapivě ukázala být elektrická okna a také systém start-stop. Němci ale po sto tisících kilometrech v testování pokračovali a po dalších sto tisících se objevily samozřejmě mnohé další problémy, například stopy oleje na motoru a převodovce, vyteklé tlumiče či vadná dvouspojka. Golf tedy dopadl v testování špatně, ale v porovnání s ostatními auty najel dvojnásobný počet kilometrů, což výsledný počet chybových bodů samozřejmě ovlivnilo.

Mohlo by vás zajímat:  Umýt auto vapkou se zdá jako jednoduchá věc, špatně odhadnutá vzdálenost však přináší rizika

3. místo Citroen C4 Cactus PureTech 110, výsledná známka: 4+, 34 chybových bodů

Na velkém počtu chybových bodů se podepsalo především selhání převodovky zapalování. Také celkové opotřebení různých částí vozu se ukázalo v porovnání s ostatními vozy jako větší.

2. místo Chevrolet Orlando 2,0 TD, výsledná známka: 4+, 35 výsledných bodů

Pokud zvažujete nákup tohoto vozu, který se sice již nevyrábí, nicméně autobazary ho nabízejí, dejte si pozor především na problémy s automatickou převodovkou a klimatizací.

1. místo BMW 218i Active Tourer, výsledná známka: 4-, 39 chybových bodů

Kvůli dlouhodobě špatným výsledkům testů řady 2 Active Tourer sice BMW už oznámilo konec jeho výroby, ale Auto Bilde vůz přesto otestoval, a špatné výsledky jiných testů tak jen potvrdil. Jen namátkově uveďme ty nejzásadnější problémy, tedy především nutnost kompletní výměny motoru po devadesáti tisících najetých kilometrech a také problémy se spojkou, klimatizací, a dokonce i korozí na karosérii.

 

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora