Vodík jako budoucnost? V ČR vzniknou nové stanice

Auta na vodík jsou dnes považovány také za jeden z ekologických směrů, kterým se lze mimo elektřiny vydat. Proti té mají řadu výhod, ale stejně tak se objevují také nevýhody. Zatímco elektromobil je možné zapojit doma do zásuvky, s autem na vodík je nutné ke specializované čerpací stanici. A to v dnešní době není nic jednoduché. Důvodem je to, že existuje jenom jedna. A ta je v Neratovicích. Kdo nebydlí v okolí, pro toho je vodíkové auto velká chyba. Toto by se v budoucnu mohlo změnit.

Ministerstvo dopravy vypisuje dotační program

Jeho cíl je jasné. Opět o kousek podpořit alternativní formy pohonu v osobních vozech. Jde o podporu, jejíž cílem je zvýšit počet čerpacích stanic na vodík. Pokud se na dotační program podíváme blíže, tak má iniciovat stavbu až osmi nových čerpacích stanic. A to do pěti let. Tím by se mohl výrazně stimulovat zájem lidí o vodíková auta, která mnozí považují za jediný správný směr, pokud přihlédneme k ekologii.

Rokem 2023 by však dotační program skončit neměl. Očekává se, že snahy o vybudování dalších budou pokračovat, ale už v menším rozsahu. A t v takovém, že mezi roku 2023 – 2025 by mělo dojít k podpoře vystavění další tří až čtyř vodíkových čerpacích stanic.

Výhody i pro motoristy

Aby stanice nestály nevyužité, nelze zapomínat na podporu pro motoristy, kteří se rozhodnou pro koupi ekologického auta. Kam patří i to vodíkové. Hlavními plusy má být primárně osvobození od dálničních poplatků, stejně jako legální možnost jízdy ve vyhrazených pruzích, které jsou nyní ve velkých městech určené hlavně linkám MHD, popřípadě vozům taxislužeb.

Proč vodík?

Nejenom nulové nečistoty, ale i snadné a rychlé doplnění nádrže, které je srovnatelné se současným klasickým tankováním. Dalším důvodem je to, že nabídka vodíkových vozů stoupá. Příkladem je Toyota Mirai, nebo představené novinky od automobilek Hyundai, nebo Honda.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Toyota představila konečnou verzi vodíkového sedanu