Elektrifikace automobilů rozhodně není směr, který někteří lidé považují za správný. Elektromobily mají celou řadu odpůrců a mnozí z nich vidí budoucnost, když ne v benzínu a naftě, tak ve vodíku. První vodíková auta již existují a právě na nich může být jasně patrné to, že mají své mouchy. Mnohdy mohou být horší volbou než klasická elektromobilita. Proč?
Infrastruktura
Elektromobilům se často vytýká to, že tu stále není tak dokonalá infrastruktura, jak by si někteří přáli. I když nabíječek postupně přibývá, stále na řadě míst nejsou. Pořád je to však podstatně lepší než v případě čerpacích stanic na vodík. Sice se objevují informace o stavbě prvních veřejných, ale je jasné, že provozovat takové auto v ČR je zatím možné pouze na jízdy kolem komína, v bydlišti, kde je stanice na doplnění vodíku poblíž.
Spotřeba
Spotřeba paliva je něco, na co hledí stále více lidí. V tomto směru vychází, v porovnání s benzínem a naftou, nejlépe elektřina, kdy lze jezdit i za desítky haléřů na kilometr. V případě vodíkových aut je však nutné vzhledem k ceně vodíku a vzhledem k jejich spotřebě počítat se spotřebou spíše vyšší. Takovou, kdy jsou náklady na kilometr více než v případě spalovacího vozu.
Pořizovací cena
Elektromobilům je často vytýkána jejich cena. Statistiky však ukazují, že ceny stále klesají. A díky dotacím se mohou i vyrovnat některým spalovacím autům. V případě aut na vodík to s cenami také není nijak růžové a v tuto chvíli se podobně jako u elektromobilů nejedná o auta, která by byla pro každého.
Tankování
Doplnit vodík není až tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. V ideálním případě je samozřejmě tankování rychlé. Nutné je však počítat s tím, že k provedení doplnění paliva jsou potřeba správné tlaky a může trvat, než jich bude dosaženo. Také může dojít k rozdílu toho, co dokáže čerpací stanice, a výsledkem je, že místo plné nádrže chtě nechtě odjedeme jenom s půlkou.
Zdroj: https://www.bbc.co.uk/bitesize/guides/z8f4msg/revision/2