Volkswagen modernizoval malý Fox

Malý Volkswagen Fox se svého času prodával, s nevalným úspěchem, také na českém, potažmo evropském trhu. Po příchodu stylového Up!u si však na tento poněkud drahý příspěvek německého giganta málokdo vzpomene. Opačnou situaci zažívá to samé auto v Brazílii. Tam se mu daří nadmíru dobře a aktuálně Fox prodělal facelift.

Po vzhledové stránce je naprosto evidentní inspirace sedmičkovým Golfem, případně posledním faceliftem Pola. Znamená to přední masku, která je vizuálně propojená s novými světlomety, upravený přední nárazník a nový prolis na boku karosérie. V zadní části byla vertikální světla nahrazena většími v horizontální poloze, což jde ruku v ruce s novým víkem pátých dveří (Fox je v Brazílii pětidveřový).

Interiér se podobně jako exteriér více přiblížil současným nejnovějším modelům značky. Kdo někdy v blízké minulosti seděl v některém z nových Volkswagenů jistě pozná volant, podobně jako středový panel, kde se ve vyšších stupních výbavy nachází multimediální systém s 5,5palcovou dotykovou obrazovkou. Zkvalitněno bylo zpracování i materiály, ve výbavě nově najdeme třeba parkovací senzory nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes CLC připraven na New York

Pod kapotou najdeme v závislosti na výbavě čtveřici motorů. Fox Trendline a Comfortline pohání litrový tříválec o výkonu 72 koní při provozu na benzín, respektive 76 koní při provozu na etanol nebo čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 101 koní při provozu na benzín, respektive 104 koní při provozu na etanol. Fox BlueMotion dostal pod kapotu litrový tříválec naladěný na 75 koní při provozu na benzín, respektive 82 koní při provozu na etanol. Vrcholný Fox Highline je jako jediný vybaven novou čtyřválcovou šestnáctistovkou o výkonu 120 koní, který je také jako jediný standardně spojen s šestistupňovým manuálem. Ostatní motory mají standardně manuál s pěticí stupňů, pro Fox Comfortline 1.6 stejně jako pro Fox Highline 1.6 je k dispozici příplatkový automat.

Mohlo by vás zajímat:  Lexus přichází s faceliftem sedanu ES

Jak již bylo řečeno, výbava je rozdělena do čtyř stupňů – Trendline, Comfortline, Highline a BlueMotion. Základní Fox Trendline je vybaven posilovačem řízení, elektrickým ovládáním předních oken, přípravou pro rádio se šesticí reproduktorů, centrálním zamykáním a výškově stavitelným volantem za cenu, startující na 35 900 realech (cca 332 000 korun). Fox Comfortline přihazuje palubní počítač, rádio s CD/MP3 a Bluetooth konektivitou, elektrická zrcátka, mlhovky a elektrické ovládání zadní oken, za což si německý výrobce naúčtuje minimálně 38 190 realů (cca 353 000 korun). Vrcholné provedení Highline je vybaveno klimatizací, multifunkčním volantem, posuvnou zadní lavicí, litými koly a jako jediné může být vybaveno multimediálním systémem, kontrolou stability, asistentem pro rozjezd do kopce nebo elektronickou uzávěrkou diferenciálu a jeho cena začíná na 48 490 realech (cca 448 000 korun). Ekologická verze BlueMotion, začínající na 37 690 realech (cca 348 000 korun), vychází ze základní výbavy, oproti které má navíc především pneumatiky s nižším valivým odporem, indikátor správného řazení nebo aerodynamickou masku chladiče a kryty kol.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Z2 bude předokolka

Zdroj: Volkswagen