Volkswagen XL1 si budete moci pouze pronajmout

Uznejte sami – kdo by nechtěl malý, mrštný automobil se spotřebou okolo jednoho litru paliva na 100 kilometrů? Ve své podstatě by jím nepohrdnul nikdo a to za předpokladu, že by měl adekvátní základní cenu.

S myšlenkou na výrobu něčeho podobného přišel již před lety Volkswagen. Futuristicky vyhlížející dvoumístný model XL1 se ve své dosud poslední podobě živě představil v březnu v Ženevě. Už to vypadalo, že si v nejbližších měsících najde cestu do českých garáží. Nic však není tak jednoduché, jak se na první pohled zdálo.

Vedení Volkswagenu totiž v těchto dnech přišlo se zásadním prohlášením, díky kterému se prozatím rozplynul sen o úsporném voze pro masy. Model XL1 totiž nejdříve přijde v sérii o počtu 50 kusů a pro zákazníky bude k dispozici pouze v rámci pronájmu. Až Vám tedy někdo řekne, že ten Volkswagen XL1, který stojí u něj na zahradě, je jeho, nevěřte mu. Situace se však ještě může změnit a výsledek je silně závislý na zájmu zákazníků. Pokud půjde pronájem XL1 na dračku, rozběhne se kompletní sériová výroba. Pokud ne, uvidíme jej v budoucnu pouze na plakátech. 

A přiznejme si, byla by to opravdu škoda. Pohonné ústrojí totiž kombinuje malý naftový dvouválec o objemu 0,8 litru (35 kW) a elektromotor (20 kW). Převodovka je automatická dvouspojková. Tomu všemu sekundují akumulátory o celkové kapacitě 5,5 kWh, na které je vůz schopen ujet až 50 km. XL1 je totiž plug-in hybrid, což přináší řadu výhod. Mohl se zmenšit objem palivové nádrže (v tomto případě na pouhých 10 litrů) a při běžných denních jízdách to máte zkrátka zadarmo. To však neznamená, že budete brzdou provozu. Volkswagen XL1 to totiž s hmotností 795 kilogramů umí na stovku rozjet za necelých 13 vteřin a může uhánět rychlostí až 160 km/h. 

Zdroj: Volkswagen

Komentáře