Výběr výbavy nového vozu pomocí konfigurátoru je téměř nemožný, a od koupě může dokonce odradit

Sale Agent Deal Agreement Successful Car Loan Contract With Customer Sign Agreement Contract

Kdo se rozhodne koupit nový vůz, má dvě možnosti. Buď vezme od dealera některý ze skladových vozů, takzvanou skladovku, nebo zadá auto do výroby. To si může sestavit i v pohodlí domova, prostřednictvím konfigurátoru. Ty dnes ale fungují tak, že řadu lidí spíš odradí.

Lákavá cena klame

Vše začíná už na stránkách konkrétní automobilky, v prezentaci modelu, kde svítí lákavá cena. A je velmi levná. Stačí ale přepnout do konfigurátoru a je jasné, že jde o úplně nejobyčejnější základ, který by stačil jen málokomu. Jak z hlediska výbavy, tak motoru. Čísla tak naskakují a není výjimkou, že prvotní cena je dvakrát vyšší. A to ve voze nejsou zbytečnosti.

Mohlo by vás zajímat:  Ušetřit palivo během jízdy reálně jde. Více než nesmyslné rady pomohou změny řidičských návyků

Nemožné kombinace

Dalším kamenem úrazu konfigurátorů automobilek jsou neakceptovatelné kombinace výbavy. Zkrátka a jednoduše, některé prvky prostě nemůžete mít se zvolenou motorizací nebo balíčkem. V mnoha případech se to dozvíte až ve chvíli, kdy volíte pár individuálních věcí, v posledních krocích. V tu chvíli ale musíte znovu na začátek, udělat několik změn a poté pokračovat. Že je najednou cena jinde, je běžná věc.

Zdroj obrázku: Freepik

Jedno po druhém

Značnou nevýhodou konfigurátorů je i přidávání výbavy po jednotlivých položkách. Těch mohou být klidně desítky. Člověk v tu chvíli ztrácí koncentraci a u každé položky váhá, zda ji vlastně chce, nebo potřebuje. A s každým odkliknutím se opět zvyšuje cena vozu a vzniká několik nekonečných debat na téma, co přidat a co odebrat.

Mohlo by vás zajímat:  Bezklíčový vstup do auta je rychlý a pohodlný, vytváří však příležitost zlodějům

Jde to, ale kdy

Sestavit si auto podle svých představ může být ideální pro každého, kdo chce mít výbavu přesně takovou, jaká mu bude vyhovovat. I to má ale své nevýhody. Ne vše může být hned k mání a některé věci v autech mohou výrazně prodlužovat dobu dodání. Čekat několik měsíců je dnes přitom běžný standard. U něčeho specifického nemusí být výjimečné, že se lhůta na dodání vozu klidně přehoupne přes půlrok.

Zdroj: https://www.autoexpress.co.uk/best-cars/95053/car-configurator-overkill-how-not-to-spec-your-new-car
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora