„Vždyť to zvládnu opravit jednoduše sám, nepište mi to iniciativně do závad,“ přesvědčoval jsem technika na STK

19703

Jezdit na STK může být za trest. Zvláště, pokud narazíte na technika, který si na vás a na vašem autě takzvaně honí ego. Jsou věci, které by se daly přehlédnout, nebo vyřešit na místě. Bez toho, aby technik dělal machra a hned iniciativně zapisoval nalezené závady.

Návštěva STK je někdy o nervy. Ani ne tak proto, že nevěříte svému autu, ale spíše proto, že někteří technici si myslí, že jsou mistry světa. A ze své pozice to nám, běžným majitelům aut, dokážou dávat pořádně najevo. Přitom jenom bazírují na nesmyslech a úplných banalitách.

Každý, kdo má auto, asi zná ten pocit, když se blíží termín STK. A já nejsem výjimka. Mé staré auto sice není žádný skvost, ale slouží mi dobře. Tak jsem se tedy jednoho rána vydal na STK, abych to měl z krku. A mohl jsem zase dva roky jezdit s pocitem, že moje auto je na silnicích legálně. Dost věcí si na autě umím udělat sám, to hlavní jsem zkontroloval, takže jsem na STK vyjel s pocitem, že bude vše v pořádku,

Mohlo by vás zajímat:  Jak může snadná oprava auta svépomocí způsobit ještě více škody

Všechno šlo celkem hladce, dokud se technik nepustil do kontroly světel. A nastal kámen úrazu. Nesvítilo mi levé přední světlo. Technik nelenil a hned mě začal informovat o dalším postupu. „Tohle vám napíšu do závad,“ řekl s takovým tím tónem, jako by měl radost že něco nemám v pořádku a že mě může ponížit.

Já jsem byl trochu zaskočený. Vždyť to byla jen prasklá žárovka, nic závažného. Navíc musela prasknout opravdu během posledních dní, protože v rámci přípravy jsem žárovky kontroloval. Tak jsem mu řekl: „Nemusíte mi to psát do závad, já to zvládnu opravit hned po příjezdu domů.“ Ale technik nevypadal, že se nechá přesvědčit. Technik byl neoblomný. Řekl, že pravidla jsou pravidla a že musí zapsat každou závadu, i když je snadno opravitelná. V tu chvíli jsem měl pocit, jako by si z nás řidičů dělal srandu. Ale co jsem mohl dělat?

Mohlo by vás zajímat:  Astra dostala dva nové dieselové motory

Naštěstí se tam za chvíli objevil jeho starší, rozumnější kolega. S tím už naštěstí byla trochu lepší řeč. Sice mě zklamal v tom, že zde náhradní žárovky neprodávají, ale navedl mě do obchodu, kde ji seženu. A že zatím moje auto dají stranou a potom prohlídku dokončí. Mladý technik sice nevypadal úplně nadšeně, ale bylo jasné, jak tam funguje zaměstnanecká hierarchie a kdo má větší slovo. Do patnácti minut jsem byl zpět, za pár minut vyměnil žárovku a technická kontrola se dokončila. Až na pár drobností v „lehkých závadách“ zcela bez problémů.

Mohlo by vás zajímat:  Couvání s vlekem vyřešil Land Rover Discovery jednoduchou vychytávkou. Řídí se joystickem

A mé ponaučení z této situace? Že když se někteří technici na STK cítí jako pánové tvorstva, řidiči jsou z jejich strany jen šikanováni. Zcela absurdní je i fakt, že kdyby byla žárovka v danou chvíli v pořádku a praskla a při výjezdu z STK, „nic se neděje“ a já mám na autě na dva roky vlastně vše v pořádku.

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora