Seběhnout ke svému vozu, nastartovat, udělat pár pohybů škrabkou na čelním skle, nasednout do auta, zařadit jedničku a vyrazit. To je pro mnohé zcela běžný ranní úkon. A v čem je problém? S tím, kolik času věnují tomu, aby odstranili námrazu ze svého vozu. Nedostatečně očistěné auto je ráno k vidění zcela běžně. Jeho řidič si neuvědomuje, kolik problémů mu to může způsobit.
Zákon hovoří jasně
Naše zákony dnes upravují skoro vše. Třeba i to, že by řidič neměl zbytečně ponechávat motor v chodu a tím ostatní obtěžovat hlukem a znečištěním. I to je při ranních odjezdech do práce zcela běžné. My se však budeme věnovat očištění vozu, na které myslí novela zákona č. 361/2000 Sb. Ta jasně říká, že řidič musí očistit své auto od ledu i sněhu, a to tak, aby byla čitelná registrační značka, aby nehrozilo uvolnění sněhu nebo ledu či aby byl zajištěn výhled z vozu. A právě tomu se málokdo věnuje tak, jak by měl.
Nejenom námraza, ale i zamlžená okna
Stačí se ráno podívat na vozy, které houfně ze sídlišť spěchají do práce. Některá skla jsou oškrábána jenom tak, že řidič vidí ven pouze drobným průzorem. Jiní zase věnovali čas pouze čelnímu sklu a na boční okénka nezbyl čas. A kdo přece jenom námrazu ze skel oškrábal, může mít špatný výhled kvůli výraznému zamlžení čelního skla. Ve všech případech je to jednání, které je nejenom přestupkové, ale i značně nebezpečné.
Pokuty zatím mírné
Pokuta za tento prohřešek je celkem mírná. Hrozí až 2 000 na místě, nebo až 2 500 ve správním řízení. To je dost možná i důvod, proč mnozí řidiči tolik riskují. Často si totiž neuvědomují, že kvůli špatnému výhledu ze svého vozu mohou někoho přehlédnout. Dojde k nehodě a v tu chvíli už rozhodně nezůstane u výše uvedených částek. Vše může skončit až u soudu a nemusí to být jenom podmínka, se kterou řidič skončí. A pokuta? Ta může jít spolu s odškodným i do statisíců.
Zdroj: https://www.confused.com/on-the-road/maintenance/how-to-de-ice-your-car