Kdo má elektromobil, nabíjí nejenom doma, ale často také na veřejných nabíječkách. Ty jsou volně přístupné v podstatě komukoliv. Ne každý ale zde může zastavit. Mnozí dělají věc, kterou by neměli. Někdo to udělá záměrně, jiný proto, že vůbec netuší, že dělá něco špatně.
Vyhrazená místa
Je zvykem, že u míst s nabíječkami jsou i vyhrazená místa výhradně pro elektromobily. Samozřejmostí by mělo být jejich správné označení. Jedině tak bude i z pohledu zákona jasné, pro koho jsou daná místa určená a kdo na nich může delší dobu stát. Ne každý ale má úplně jasno v tom, co vlastně na vyhrazených místech pro elektromobily může nebo nemůže.
Se spalovákem jen na chvíli
Může majitel spalovacího vozu zastavit na místě vyhrazeném pro elektromobily? Z pohledu zákona může na vyhrazených místech zastavit a stát po dobu maximálně tří minut. Pokud tento časový limit splní, tak se ve své podstatě ničeho nedopustil. Snad jen negentlemanského chování, kdy ve stejnou chvíli přijíždějící majitel elektromobilu musí dané tři minuty počkat na uvolnění.
S elektromobilem jen za určitých okolností
Nutno říci, že vždy záleží na konkrétní specifikaci vyhrazeného místa. Tedy abychom byli konkrétní, obvykle jde o parkovací plochy vyčleněné elektromobilům, ale mnohdy je tu dodatek, že pouze po dobu nabíjení. Dané vyhrazené místo tak majitel elektromobilu nesmí využít jako alternativu běžného parkovacího stání jen proto, že má elektrický vůz. Když už zde chce stát, měl by nabíjet.
Pro hybridy to samé
Nabíjet se nemusí jenom elektromobily, ale také plug-in hybridní vozy. Pro ně platí v podstatě to stejné jako pro elektromobily. Na daná vyhrazená místa mohou, ale pouze pokud budou nabíjet. Nebo, což platí i pro spalováky, mohou vše stihnout do poměrně limitních a omezujících tří minut. Jinak by na takovém místě, i když mají elektromotor, také neměly co dělat.
Zdroj: https://justenergy.com/blog/electric-vehicle-charging-stations/