Za zvýšenou spotřebu v zimě si mohou řidiči sami. Za vším stojí jejich pohodlnost

Close Up Hand Holding Gas Pump

Řešit u automobilu spotřebu je rozhodně namístě. Čím méně benzínu nebo nafty auto spotřebuje, tím jsou náklady na kilometr nižší. Dle nájezdu poté není problém ušetřit klidně i desetitisíce korun, někdy i statisíce korun. To už je dobrý důvod, proč brát spotřebu auta v potaz. V zimě může leckteré řidiče překvapit, že je vyšší. Proč vlastně? Obvykle kvůli jejich pohodlnosti.

Chybný postup při škrabání námrazy

První důvod, proč v zimě roste spotřeba, je spojený s odstraňováním námrazy z auta. Většina řidičů dělá stále dokonale to stejné. Přijdou k autu, nastartují a jdou škrabat. Za tu dobu, co auto běží na volnoběh, si pochopitelně vezme nějaké to palivo. A to se zcela logicky následně promítne do spotřeby. Čím je jízda kratší, tím lépe.

Mohlo by vás zajímat:  Zastavit při nehodě je povinnost každého řidiče. Pouze na jednom místě je to ale správné

Zapínání funkcí ohřevu

Vyhřívané sedačky, vyhřívaný volant nebo rozmrazování čelního skla. To jsou prvky moderní výbavy, které mnoho řidičů v zimě samozřejmě neváhá zapnout. I tady je třeba hledat důvod vyšší spotřeby auta. Všechny dané systémy jsou sice na elektřinu, ale tu je třeba vyrábět a dodávat. A na samotném začátku daného procesu je právě spalovací motor, který je o to více zatížen. A proto potřebuje více paliva.

Zdroj obrázku: Freepik

Převoz zbytečných věcí

Další ukázkou pohodlnosti, kvůli které je zvyšována spotřeba vozu, je převoz zcela zbytečných věcí. Konkrétně to může být třeba lyžařská výbava v zavazadlovém prostoru, která zvyšuje hmotnost auta. Může to být ale i střešní box, který má kromě hmotnosti ještě jednu nevýhodu. Pochopitelně zhoršuje i aerodynamiku auta během jízdy. Výsledkem je následně to, že auto bere paliva více, než by bylo nutné. Uklidit v něm a vyndat zbytečnosti přitom není nic náročného.

Mohlo by vás zajímat:  Stockholm schválil zákaz vjezdu pro auta se spalovacími motory

Jízda po nesjízdné silnici

Když jsou silnice nesjízdné, je lepší raději vyrazit hromadnou dopravou. O to méně může člověk riskovat zpoždění a stání v kolonách. I to má na spotřebu samozřejmě vliv, jelikož každý chce v koloně topit, a to nejde jinak než s nastartovaným motorem.

Zdroj: https://www.fueleconomy.gov/feg/coldweather.shtml
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora