Zastavit při nehodě je povinnost každého řidiče. Pouze na jednom místě je to ale správné

Car Accident 2165210 1280

Když jsme svědky dopravní nehody, je naší povinností zastavit a poskytnout pomoc. Kdo tak neučiní, ten se vystavuje postihu. Samozřejmostí je poskytnout pomoc s ohledem i na náš aktuální stav, na naši bezpečnost nebo celkové znalosti a schopnosti. První, co musíme v případě dopravní nehody udělat, je samozřejmě zastavení. A už tady může dojít k první, někdy i fatální chybě.

Kde zastavit?

Kdo se stane svědkem dopravní nehody, málokdy nad něčím přemýšlí. Jedná často instinktivně, což znamená, že dupne na brzdy a běží pomáhat. V tuto chvíli tak dělá souhrn chyb, protože zapomíná jak na reflexní vestu, tak i na označení místa nehody trojúhelníkem. Chybu ale mnozí dělají i v tom, kde konkrétně své vozidlo zastaví.

Mohlo by vás zajímat:  Před Mercedesem G63 AMG 6x6 tu byl už šestikolový Range Rover

Správné je jen jedno místo

Když zastavujeme u dopravní nehody, tak jenom na jednom konkrétním místě. Vždy by to mělo být takzvaně za místem dané nehody, nikoliv před ním. Tedy, jednoduše řečeno, pokud se staneme svědkem dopravní nehody, měli bychom dané místo nejprve objet a až potom auto směřovat ke krajnici a zastavit. Také je třeba myslet na to, že bychom neměli zastavovat těsně u místa nehody. Ideální je zastavit až pár desítek metrů za místem. Optimum může být sto metrů.

Mohlo by vás zajímat:  Tři hvězdy a otevřené dveře. Volkswagenu se v testech Euro NCAP nedařilo
Zdroj obrázku: Freepik

To samozřejmě neplatí ve chvíli, kdy se místem projet nedá nebo je to nebezpečné. V takovém případě nám nezbývá nic jiného než zastavit už před nehodou. Bez vyhodnocení situace se neobejdeme.

Proč až za nehodou?

Důvodů, proč zastavit až za nehodou, je několik. V první řadě je tu naše bezpečnost. Pokud zastavíme auto před nehodou, může to být právě náš vůz, do kterého narazí jiný, nepozorný řidič. A může nám i pasažérům způsobit fatální zranění.

Mohlo by vás zajímat:  Zjistit spotřebu svého auta lze několika, ale vesměs stále nepřesnými metodami

Dále je třeba myslet na vozy IZS. Na dálnicích jim v případě zastavení za nehodou můžeme vytvořit zbytečnou překážku. Tím, že zastavíme až za místem, se budou moci dostat co nejblíže k poškozeným vozidlům a také raněným.

Zdroj: https://living.geico.com/driving/auto/car-safety-insurance/what-to-do-if-you-witness-a-car-accident/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora