Když jsme svědky dopravní nehody, je naší povinností zastavit a poskytnout pomoc. Kdo tak neučiní, ten se vystavuje postihu. Samozřejmostí je poskytnout pomoc s ohledem i na náš aktuální stav, na naši bezpečnost nebo celkové znalosti a schopnosti. První, co musíme v případě dopravní nehody udělat, je samozřejmě zastavení. A už tady může dojít k první, někdy i fatální chybě.
Kde zastavit?
Kdo se stane svědkem dopravní nehody, málokdy nad něčím přemýšlí. Jedná často instinktivně, což znamená, že dupne na brzdy a běží pomáhat. V tuto chvíli tak dělá souhrn chyb, protože zapomíná jak na reflexní vestu, tak i na označení místa nehody trojúhelníkem. Chybu ale mnozí dělají i v tom, kde konkrétně své vozidlo zastaví.
Správné je jen jedno místo
Když zastavujeme u dopravní nehody, tak jenom na jednom konkrétním místě. Vždy by to mělo být takzvaně za místem dané nehody, nikoliv před ním. Tedy, jednoduše řečeno, pokud se staneme svědkem dopravní nehody, měli bychom dané místo nejprve objet a až potom auto směřovat ke krajnici a zastavit. Také je třeba myslet na to, že bychom neměli zastavovat těsně u místa nehody. Ideální je zastavit až pár desítek metrů za místem. Optimum může být sto metrů.

To samozřejmě neplatí ve chvíli, kdy se místem projet nedá nebo je to nebezpečné. V takovém případě nám nezbývá nic jiného než zastavit už před nehodou. Bez vyhodnocení situace se neobejdeme.
Proč až za nehodou?
Důvodů, proč zastavit až za nehodou, je několik. V první řadě je tu naše bezpečnost. Pokud zastavíme auto před nehodou, může to být právě náš vůz, do kterého narazí jiný, nepozorný řidič. A může nám i pasažérům způsobit fatální zranění.
Dále je třeba myslet na vozy IZS. Na dálnicích jim v případě zastavení za nehodou můžeme vytvořit zbytečnou překážku. Tím, že zastavíme až za místem, se budou moci dostat co nejblíže k poškozeným vozidlům a také raněným.
Zdroj: https://living.geico.com/driving/auto/car-safety-insurance/what-to-do-if-you-witness-a-car-accident/