Aston Martin a Bosch vyvinuli plug-in hybridní DB9

Automobilový svět je poslední dobou obrácen naruby. V USA jsou úspěšná malá auta a dieselové motory, Evropa zase leží u nohou hybridním supersportů. Tyto supersporty jsou však přísně limitované a velmi velmi drahé. Proto se německá firma Bosch s britským Aston Martinem rozhodla propagovat plug-in hybridní technologii i ve více dostupném sportovním modelu. 

Základním cílem je ukázat zákazníkům, že se této formy sportovního modelu vůbec nemusí bát. Ba co víc, že jí mají vyhledávat, neboť zlepšuje ekologii jízdy, ale také dynamiku jízdy. 

Mohlo by vás zajímat:  Zelenější budoucnost také díky elektrickým vozům

Jako základ pro experimentální vozidlo byla vybrána poslední verze Astonu Martin DB9, která má pod kapotou dvanáctiválec o výkonu 517 koní. Bosch k tomuto ústrojí přidal dva elektromotory, které pohánějí přední nápravu s výsledkem, který Vás překvapí. Plug-in hybridní DB9 má výkon 750 koní, což umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. DB9 také ujede asi 25,7 km čistě na elektřinu. Jedinou nevýhodou je o 300 kg vyšší hmotnost, kterou s sebou musí britské kupé nově „táhnout“. 

Mohlo by vás zajímat:  Seat představí úsporný Mii Ecofuel

Kromě vyššího výkonu však má nový pohon i další výhodu. Bosch tvrdí, že elektromotory zajistí lepší přenos točivého momentu na vozovku, což by mělo zajistit lepší jízdní vlastnosti. Z tohoto důvodu Bosch do auta namontoval nejnovější verzi svého stabilizačního systému, který pracuje ve čtyřech stupních (safe, sport, drift a custom). Stabilizace může být navíc propojená s internetem, což zajistí nejlepší možné nastavení pro jakoukoliv trať.

V interiéru pak snadno poznáte, že sedíte v nějaké „speciální“ DB9. Aston totiž navrhnul nový TFT displej a na středové konzoli trůní nová dotyková obrazovka, která (mimo jiné) přenáší aktuální informace o hybridním ústrojí. 

Mohlo by vás zajímat:  Elon Musk: Pick-up Tesla bude představen do 3 měsíců. Design stále úzkostlivě tají

Zdroj: autoexpress.co.uk