Citroën Spacetourer XL: Dobrý výkon, pohodlná jízda, 8 sedadel a velký kufr

Jsou situace, kdy se člověk při výběru vozu rozhoduje hlavně podle praktičnosti. Když upozadí design a soustředí se primárně na to, aby se mu do vozu vešly všechny pasažéři a zavazadla. A v tu chvíli se začíná uvažovat, zda sáhnout po vozidlu z kategorie MPV, nebo spíše po osobní dodávce. A právě jednu takovou, konkrétně Citroën Spacetourer jsme dostali do testu.

Nejdelší Citroën Spacetourer na trhu

Spacetourer je na trhu k dostání v několika verzích. Naší testovanou byl Citroën Spacetourer XL, tedy nejdelší varianta s délkou přes 5,3 metrů, která je aktuálně k dispozici. Díky své velikosti se může pohodlně svézt až 8 cestujících (2 + 3 + 3) a dále nechybí ani dostatečný zavazadlový prostor o velikosti 912 litrů – pokud ho zarovnáte do výšky opěradel. Pokud svá zavazadla vyrovnáte až po strop, mohou mít celkový objem 1 237 litrů. Samozřejmostí je i úprava sedadel pro získání dalších litrů navíc. Sedadla můžete dokonce i kompletně vyjmout. Bez poslední řady máte k dispozici až 2 787 litrů a pokud vyjmete i řadu druhou, máte dvoumístnou dodávku s prostorem o objemu 4 900 litrů. Praktičnost modelu Citroën Spacetourer XL rozhodně upřít nejde.

Šestistupňový automat a 180 koní

Citroën Spacetourer má pod kapotou několik variant vznětových motorů. Základem je 1.6 BlueHDi s výkonem 85 kW. Naše verze však nabídla motor s výkonem 180 koní, kombinovaný s automatickou šestistupňovou převodovkou. Tuto kombinaci dnes už najdete jenom ve starších modelech, jelikož aktuálně automobilkou nabízený Citroën Spacetourer XL je k dispozici v kombinaci již s osmistupňovým automatem.

Plné naložení vozu, tedy kombinace 8 cestujících a jejich zavazadel se tak pro vůz může stát zajímavou výzvou. I přes prvotní obavy je třeba říci, že motor zvládá svou práci velmi dobře. Akcelerace je velmi slušná i v případě plného vozu. Dá se říci, že zklamání by patrně nepřišlo ani při plném povoleném zatížení, kdy mluvíme o maximální přípustné hmotnosti tří tun. Dobré akcelerace rozhodně nahrává i fakt, že auto není samo o sobě zase až tak těžké. Bavíme se o váze zhruba 1,8 tuny.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Alfa Romeo Giulietta 1,4T MultiAir

Praktičnost v hlavní roli

Citroën Spacetourer XL nás zaujal nejenom dobrým motorem a s ním spojenými jízdními vlastnostmi. Opomíjet nelze také celkovou praktičnost vozu. Pro někoho se může dost možná jednat jenom o drobnosti, ale v konečném výčtu zjistíte, že nať budete potřebovat cokoliv, víte kam sáhnout. Primárně dominuje dostatek klasických úložných prostor jak v klasických kastlících nebo na středovém panelu. Nechybí ani přihrádky ve dveřích, stejně jako místa pro nápoje.

Zadní dveře nenajdete jenom na jedné straně, ale nalézat lze pohodlně z obou strat. Sklápění prostřední řady sedadel při nastupování úplně dozadu je jednoduché a intuitivní. Stačí zatíhnout červenou páčku a sedadlo vyklopit směrem dopředu. Zaujme také otevírání zadního okna, což se hodí ve chvíli, kdy potřebujete pro něco sáhnout do zavazadlového prostoru a nechcete nutně otevírat celé těžké víko.

Mezi další drobné, ale praktické prvky patří třeba zatmavená zadní okénka, která jsou doplněna i neméně praktickými roletkami. Po celém stropu se také táhnou další výdechy klimatizace, u kterých lze regulovat jak výkon, tak i teplotu. Pro optimální klima v celém voze skvělé řešení. Opomíjet nelze ani praktický bezklíčový vstup. Kromě senzorů na všech čtyřech klikách lze vůz otevřít i tlačítkem pro otevírání zavazadelníku. Stejně tak ho lze i zavřít. Praktická funkce, kdy vyndáte svá zavazadla, zavřete víko a nemusíte hledat klíčky, ani nemusíte chodit k přední klice.

Vynikající komfort jízdy

Citroën Spacetourer XL můžeme zařadit do kategorie osobních dodávek, což se celkově podepisuje i na jízdním komfortu. Auto není ani při jízdě na nerovnostech nijak tvrdé a spíše příjemně houpe, což výrazně přispívá k celkovému pohodlí všech pasažérů. Na druhou stranu při projíždění retardérů nebo při prudkém manévru už to může být trochu moc. S tím však stačí počítat a jízdu této vlastnosti přizpůsobit. Potom si může každý z pasažérů užívat příjemný komfort jízdy. I proto je Citroën Spacetourer XL často doporučován jako auto pro taxi služby, nebo služby poskytující transfery. S tímto využitím nemůžeme nesouhlasit. Zaujme i dostatek prostoru, a to nejenom pro cestující na předních dvou sedačkách. Dost místa nejenom pro nohy je i na prostředí a také na zadní řadě sedadel.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai i20 Coupe

Shrnutí

Je jasné, že na první pohled není Citroën Spacetourer XL žádným designovým skvostem. Jedná se o osobní dodávku, a tak k němu musíme přistupovat. Jakmile se toto stane, nelze na něm najít výraznější negativum. 8 pohodlných míst k sezení, dostatečný zavazadlový prostor, dobrý dvoulitrový motor s výkonem 180 koní, úložné prostory a řada vychytávek jsou všechno důvody, proč si toto auto zaslouží výhradně pozitivní hodnocení.

Komentáře