Co ukáže v budoucnosti Volvo?

Švédská automobilka v čínských rukách – to je momentálně Volvo. A i když mnozí přechod pod čínská křídla kritizovali, soudě dle posledních zpráv a novinek si Volvo vede velmi dobře. 

Toho chce Geely (vlastník Volva) využít a ve spolupráci se švédskými inženýry už začaly práce na nové modulární platformě Scalable Platform Architecture (SPA). Ta bude, z technických důvodů, k dispozici pouze pro vozy od řady V40 a výš. Pokud však Volvo sledujete dlouhodobě, určitě Vás nepřekvapí, že do nižších segmentů značka ani příliš nenakukuje.

Mohlo by vás zajímat:  Kia ukázala vlastní sportovní paket

Prvním modelem na modulární platformě má být nová generace velkého SUV XC90, která přijede už příští rok. Kromě SUV se řada 90 rozroste také o sedan S90 (nástupce současné S80) a kombi V90 (nástupce současné V70). Premiéry bychom se mohli dočkat snad příští rok.

Ještě dříve však má vyjet nový kompaktní crossover XC40. Jeho hlavním cílem bude zatopit Mercedesu GLA, Audi Q3 nebo BMW X1. V hierarchii automobilky bude XC40 umístěna mezi současnou V40 Cross Country a SUV XC60. Ani řada 40 nezůstane ochuzena. Volvo plánuje soupeře pro Volkswagen Golf a také prostornějšího nástupce sedanu S40, který skončil loni a zatím bez náhrady. 

Mohlo by vás zajímat:  Jaguar ukázal novou generaci sedanu XF

Libůstkou v nabídce má být kupé C60, které přijede do roku 2016 a bude inspirováno legendárním kupé P1800. Kabina má mít uspořádání 2+2, pod kapotou však už bohužel neuvidíme pěti-, šesti- ani osmiválce. Jak jsme Vás totiž nedávno informovali, Volvo plně důvěřuje čtyřválcům nebo dokonce tříválcům. Silnější čtyřválce mají mít výkon maximálně 310 koní, tříválce pak 207 koní. Extra porci výkonu má přinést plug-in hybridní technologie. 

Zdá se tedy, že se máme na co těšit. Minimálně z hlediska výběru motorů bude zajímavé sledovat, jak Volvo (ne)uspěje. 

Mohlo by vás zajímat:  Cupra a Extreme E: Elektrická odysea začíná

Zdroj: automobilemag.com, autobild.de, motortrend.com