Není nad starou dobrou techniku, která je osvědčená a ví se, co od ní čekat. Mnohdy se vyplatí tuto techniku upřednostnit před novými moderními koncepty. Své o tom ví automobilka Porsche, jelikož sama nedá na starou dobrou techniku dopustit a neustále ji používá. Díky tomu získala konkurenční výhodu u řady modelů, a rozhodně neplánuje s touto skvělou taktikou končit, spíše naopak.
Konkurenční výhoda
Čím se takové držení se staré dobré techniky vyznačuje u Porsche? A díky čemu má před ostatními takovou výhodu? Především v neopuštění manuální převodovky a motorů bez turbodmychadel. Sám šéf divize Porsche GT, Andreas Preuninger tvrdí, že je to velmi správný krok, neboť ostatní dělají pravý opak. V souvislosti s tím prohlásil, že mají oproti ostatním konkurenční výhodu.
Zachování manuálu se vyplatí
Většina ostatní automobilek se zbavila atmosférických motorů a nahradila je přeplňovanými z jednoho prostého důvodu. U přeplňovaných motorů se jednodušeji dosahuje:
- vysokého výkonu
- papírově nízké spotřeby
Následně také odstranili ze svých výbav manuální převodovky, a nahradili je automaty a dvouspojkami, neboť umí rychleji řadit. Porsche se ovšem manuální převodovky, resp. ručního řazení drží nadále. Jedinou výjimkou je model 911 GT3 před faceliftem.
Zdravá auta pro radost
Podle šéfa divize GT, je zachování manuální převodovky a atmosférického pohonu zdravé, neboť to děláte pro sebe. A co děláte pro sebe, z toho máte radost. Pak se smějete, a to je zdravé. Jsou to tedy zdravá auta, rozvedl podobným způsobem s úsměvem na tváři. Díky tomu se dalších deset let nemusíme bát, že by manuály a nepřeplňované motory, zmizely z nabídky Porsche.
Dokonce plánovaný vůz 718 Cayman GT4, toho bude dobrým příkladem. Zatím je vše ovšem v plenkách, jedno je však jisté, Porsche je na svou starou dobrou techniku hrdá a hned se jí jen tak nevzdá.