DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 2.0 BlueHDi 180 EAT8 – luxusní SUV s puncem výjimečnosti

DS 7 Crossback, vůz z portfolia francouzské prémiové značky, mi dělal společnost celý předminulý týden. Celkem pozitivní zkušenosti s tímto vozem jsem získal již při testování jeho benzínové verze. Nyní tu však mám variantu dieselovou s osmistupňovým automatem a nejvyšší výbavou GRAND CHIC.

Slušivý exteriér a podzimní zlaté provedení

DS 7 Crossback je ve svých základních tvarech celkem klasickým vozem kategorie SUV. Jeho robustnost je pak z jeho vnějších proporcí jasně patrná. DS 7 vás však osloví pojednáním jednotlivých detailů. Přední partie disponuje objemnou přední maskou, která je zjemněna svým členěním a výrazným chromovaným lemováním, které navíc velmi decentně zabíhá i pod přední lampy. Přední lampy, to je velké téma, představení, které se odehrává po odemčení vozu, kdy se jednotlivé „rotační moduly“ efektně a postupně otočí o 180 stupňů, je jednoduše velmi efektní. Dalším zajímavým prvkem přední partie je linka denního svícení. Ta je přerušena kosočtverečným motivem, který navíc prostupuje celým designem vozu.

Zadní partie zaujme kontinuální chromovanou linkou, do které jsou zakomponována horizontální koncová světla s prostorovým efektem. Jejich pojednání opět nese velký detail. Spodní části zadní partie pak dominují dvě, u této motorizace bohužel falešné, objemné a svisle orientované koncovky výfuku.

Boční profil DS 7 Crossback je pak pocitově velmi klidný, umírněný a decentní. Oživen je „pouze“ nádhernými 20-ti palcovými koly.

Celkové vnější pojetí DS 7 je tedy velmi chytlavé a výstřední, ne každému pak může být po chuti, mně osobně se však líbí.

Nápaditý a komfortní interiér  

Interiér vozu je na první pohled velmi bohatý, nápaditý a kvalitně zpracovaný. Líbí se mi kontinuální propojení palubní desky s mohutným středovým panelem. Z této základní roviny pak výrazně vystupuje pouze displej palubního infotainmentu. Jeho velikost (12 palců) je pak ještě opticky rozšířena tmavě černým a lesklým lemováním. Spodní část displeje disponuje lištou s jednotlivými ovladači klimatizace, rádia, navigace nebo ovladačem aktivující nastavení vozu případně volbu atmosféry, ryze kompaktní a elegantní řešení.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia RS 245 2.0 TSI DSG – 245 koní do každé rodiny

Plně digitální kaplička přístrojů a její grafika disponují kosočtverečným motivem, ten se ve výsledku prolíná celým interiérem DS 7. Tento motiv mi pak v grafice zobrazovaných údajů bohužel seděl nejméně

Zajímavostí propracovaného interiéru jsou také ručičkové hodiny B.R.M. R180, které jsou ukryty v palubní desce. Po nastartování vozu se po vzoru předních světlometů otočí a realizují se na palubní desce.

Za pochvalu rozhodně stojí také sedadla ve voze, na předních pozicích tedy naleznete prostorná a komfortní sedadla, která jsou navíc vybavena  masážní funkcí, zadní pozice nabídnou elektricky sklopné opěradlo.

Interiér Crossbacku je tedy nápaditý, kvalitně zpracovaný a po tom co si zvyknete, že ovladače pro stahování oken jsou umístěny na středovém panelu i dobře fungující.

DS 7 Crossback s naftou pod kapotou

DS 7 Crossback je aktuálně v nabídce jak v benzínové, tak i naftové motorizaci, stejně tak nabídne volbu ve výběru samotné převodovky. K dispozici je tedy jak manuální šestistupňová, tak osmistupňová automatická převodovka.

Benzínová motorizace 1.6 PureTech se nabízí ve dvou výkonových variantách, jedná se o motorizace s výkonem 180-ti nebo 225-ti koňmi. Nafta je pak k dispozici ve variantě 1.5 BlueHDi (130 koní) nebo 2.0 BlueHDi (180 koní).

Poslední jmenovanou, tedy naftovou 2.0 BlueHDi motorizaci jsem tedy aktuálně podrobil redakčnímu testu. Naftový přeplňovaný dvoulitr je mi dobře známý z již dříve testovaných vozů koncernu PSA. Tato pohonná jednotka nabídne adekvátních 130 kW výkonu a velmi příjemných 400 Nm točivého momentu. Dieselový charakter této jednotky je pak, v porovnání s tichým projevem benzínové motorizace, v kabině celkem znát. Již tradičně však musím pochválit osmistupňový automat a jeho spolupráci s pohonnou jednotkou a je jedno, zda se jedná o naftu či benzín.  Nafta tedy ztrácí plusové body díky vyššímu akustickému hluku v porovnání s benzínem, kde však jednoznačně boduje, je spotřeba. Ta se během týdenního testu pohybovala na velmi příjemné hodnotě okolo 6,6 l/100km.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi Pajero Expedition – cesta ke svobodě

Jízda

Vozy DS jsou vybaveny systémem DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, zde dochází k jisté kooperaci přední kamery a adaptivního podvozku. Kamera snímá povrch před vozem a adaptivní podvozek je díky dostupným informacím schopen reagovat na aktuální povrch, který se odehrává se před vozem. Celý systém pak funguje do rychlosti 130 km/h.

Podvozkově je DS velmi měkké a komfortní. Vůz sice stojí na stejné platformě jako ostatní vozy koncernu PSA dané kategorie, jako jediný však disponuje nezávislým zavěšením zadních kol, a to se velmi pozitivně podepsalo na jeho jízdním komfortu.

Volba jízdních režimů je pak samozřejmostí. Volit je možné od režimu Eco, přes Komfort, Normal, Sport až po režim s ručním řazením. Sportovní režim pak celé vozidlo, celkem decentně, přitvrdí. Ostřejší reakce na plyn nebo sportovnější chod převodovky pak doplní i o falešný zvuk, jdoucí z příslušného dobře znějícího audiosystému Focal Electra. Já jsem pak nevíce přepínal mezi režimy Komfort, kde je vozidlo příjemně houpavé (a světe div se velmi komfortní) a režimem Sport.

Závěrem

DS 7 Crossback pořídíte již od 895 000 Kč včetně DPH, a to v základním provedení s přeplňovanou naftovou patnáctistovkou, manuálním „šestikvaltem“ a výbavou PERFORMANCE Line. Mnou aktuálně testovány vůz vybavený přeplňovaným naftovým dvoulitrem o výkonu 130 kW, osmistupňovým automatem a nejvyšší výbavou GRAND CHIC pak pořídíte od 1 190 000 Kč včetně DPH.

DS 7 Crossback je „francouzskou prémiovkou“, která sebevědomě vstoupila do kategorie luxusních SUV. Její ambice jsou pak jasně patrné a dobře čitelné. Své potencionální zákazníky se snaží oslovit atraktivním a originálním vnějším pojetím, dále nabízí dobře zpracovaný a komfortní interiér a v aktuálně testovaném provedení také adekvátně potentní a celkem úspornou pohonnou jednotku.

Komentáře