Když zájemce o ojetinu vidí naftové auto, často se mu vyhne obloukem. A často je tomu tak i v případě aut nových. Přitom pár let zpět byla nafta pod kapotou považována za něco chtěného a vyhledávaného. Proč ten obrat? Kupující mají jasné argumenty, proč diesel pod kapotou nechtějí.
AdBlue a DPF filtr
Vozy s naftovým motorem jsou vzhledem k velkému tlaku na plnění emisních norem vybaveny různými novinkami. Mezi dvě hlavní patří takzvané AdBlue a filtr pevných částic. V prvním případě jde o kapalinu, kterou je nutné pravidelně dolévat. V druhém případě o prvek, u kterého mohou být nezbytné budoucí náklady spojené s čištěním, regenerací nebo výměnou.
Emisní normy
Evropská unie je stále přísnější a snaží se tlačit emise aut až na nesmyslné limity. S tím jsou spojeny různé zákazy a příkazy. Právě stále tvrdší emisní normy mohou dělat majiteli naftového vozu vrásky na čele. Může se stát, že v určité dny nebo do určitých oblastí nebude moci jezdit. Důkazem jsou četné nízkoemisní zóny v mnoha městech.
Budoucí neprodejnost
Už nyní to mají dieselová auta poměrně nakloněné. A v budoucnu to může být ještě horší. Lidé proto argumentují tím, že naftové auto nechtějí také z důvodu, že by ho za pár let nemuseli prodat. Zájem bude opadat ještě více než nyní. A auto tak bude prodejné buď hluboko pod cenou, nebo nemusí být prodejné vůbec. Už nyní je to vidět hlavně na starších ojetinách, které jsou na inzertních webech nebo v bazarech.
Komplikovaný servis
Nabídka naftových motorizací ubývá i napříč automobilkami. To může znamenat nejenom to, že mechaniků specializujících se na naftové motory bude ubývat. Daný stav může směřovat také k tomu, že bude i nedostatek náhradních dílů. Jak těch nových, tak pochopitelně i použitých nebo repasovaných. V tu chvíli může stoupat cena a prodlužovat se dodací lhůta.
Zdroj: https://www.trustedchoice.com/insurance-articles/wheels-wings-motors/buy-diesel-car/