Historie Ferrari Superamerica

Ve Ferrari se rozhodli zaměřit se na prodejní úspěchy v USA a tak se nástupcem typu 375 America stal model 410 Superamerica. Poprvé byl představen v Paříži v roce 1956. Tedy alespoň podvozek, karoserie od Pininfariny se představila až v Bruselu.

Pod kapotu nového vozu se nastěhoval pětilitrový vidlicový dvanáctiválec Lamperdi s výkonem 250 KW. V závěru kariéry se však Superamerica dočkala až výkonu 294 kW. Žebřinový rám byl vyztužen, přední odpružení zajistily vinuté pružiny a zvětšily se i brzdy, aby dokázaly zkrotit výkonnější agregát. Celkem vzniklo na zakázku 34 vozů, z nichž většinu karosoval Pininfarina. Realizovaly se však i karosárny Ghia, ScagliettiBoano. Jeden z typů s karoserií Ghia bývá občas označován jako 510 Superamerica. Pod kapotou unikátní karoserie se nácházel na zakázku vyrobený vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,1 litru. Vůz vlastnil Bob Wilke.

Mohlo by vás zajímat:  125 let automobilky Škoda: Cesta časem s dvanácti automobilovými milníky podnikové historie

V roce 1956 vzniklo šest vozů které bývají označovány jako druhá série. Odlišoval je zejména o 200 milimetrů kratší rozvor. Měnil se i výkon motoru, ale jen úpravou vačkové hřídele a karburátorů. Díky tomu získala druhá serie k dobru 20 koní. Třetí série se pak dočkala zvýšení výkonu na 400 koní. Tvarově se sice od předchůdkyně nelišila, dočkala se ale některých prvků převzatých z modelu 410 Superfast. Chyběl například kožený potah palubky, ta byla jen nastříkána na černo.

Mohlo by vás zajímat:  Historie FSO Polonezu 2500 Racing

Další model se jménem Superamerica byl typ 400 Superamerica. Ten poháněl čtyřlitrový dvanáctiválec. Výroba probíhala od roku 1959 do roku 1964 a celkem vzniklo padesát vozů ve verzi kupé a kabrio. Většinu karoserií dodal Pininfarina. V roce 1962 byla uvedena druhá série s velkým zadním oknem, jejíž křivky připomínaly model 500 Superfast. Tento vůz si koupil například americký viceprezident Nelson Rockefeller, Aga Khan IV. a Enzo Ferrari. Vzniklo jen 24 vozů, z toho čtyři byly kabriolety. Pak už se další model Superamerica neobjevil až do roku 2005 a dnes tak patří k nejvzácnejším, co z bran italské automobilky vyjelo.

Mohlo by vás zajímat:  Od modelu Celica k samostatné platformě a vlastní historii: Kultovní Toyota Supra slaví 35 let

Foto: AutoWP