Honda představila nehybridní sedan Grace

Loni před koncem roku uvedla Honda na domácí trh malý sedan Grace, pod jehož kapotou je hybridní ústrojí složené ze zážehové patnáctistovky a elektromotoru. K němu dobrého půl roku neexistovala klasická alternativa, s níž v podobě modelu Grace LX přichází japonská automobilka až teď.

4,4 metru dlouhý sedan, na některých trzích prodávaný pod jménem City, tak nově nabízí zážehovou patnáctistovku i-VTEC o výkonu 132 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 155 Nm při 4600 ot./min. Přes bezestupňový automat CVT jsou poháněna přední nebo všechna kola, spotřeba se v případě předokolky pohybuje na úrovni 4,6 l/100 km a v případě čtyřkolky na 5,2 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Vraky na ulicích budou zůstávat. Vláda nepodpoří nový návrh zákona

Vedle nové pohonné jednotky se Grace LX vyznačuje též červenu metalízou Premium Crystal, respektive automaticky sklopnými zrcátky při uzamknutí vozu. Kromě standardní specifikace se základní cenou 1 750 000 jenů (cca 351 000 korun) nabídne Honda také model s otočnou sedačkou spolujezdce za nejméně 1 900 000 jenů (cca 381 000 korun) a speciální provedení pro autoškoly.

To má přídavná zpětná zrcátka, druhé vnitřní zrcátko, plně nastavitelný volant a sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken na straně spolujezdce (v tomto případě instruktora), instruktorské pedály a indikátor blinkrů, respektive ovládání klaksonu, místo multimediálního systému. Pod kapotou je stejná zážehová patnáctistovka ve spojení nejen s bezestupňovým automatem CVT, ale též manuálním pětikvaltem. Poháněná jsou vždy přední kola, cena 1 790 000 jenů (cca 359 000 korun) je shodná pro všechny možné kombinace motoru a převodovky.

Mohlo by vás zajímat:  Honda představuje sportovní Jade RS

Zdroj: Honda