Loni před koncem roku uvedla Honda na domácí trh malý sedan Grace, pod jehož kapotou je hybridní ústrojí složené ze zážehové patnáctistovky a elektromotoru. K němu dobrého půl roku neexistovala klasická alternativa, s níž v podobě modelu Grace LX přichází japonská automobilka až teď.
4,4 metru dlouhý sedan, na některých trzích prodávaný pod jménem City, tak nově nabízí zážehovou patnáctistovku i-VTEC o výkonu 132 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 155 Nm při 4600 ot./min. Přes bezestupňový automat CVT jsou poháněna přední nebo všechna kola, spotřeba se v případě předokolky pohybuje na úrovni 4,6 l/100 km a v případě čtyřkolky na 5,2 l/100 km.
Vedle nové pohonné jednotky se Grace LX vyznačuje též červenu metalízou Premium Crystal, respektive automaticky sklopnými zrcátky při uzamknutí vozu. Kromě standardní specifikace se základní cenou 1 750 000 jenů (cca 351 000 korun) nabídne Honda také model s otočnou sedačkou spolujezdce za nejméně 1 900 000 jenů (cca 381 000 korun) a speciální provedení pro autoškoly.
To má přídavná zpětná zrcátka, druhé vnitřní zrcátko, plně nastavitelný volant a sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken na straně spolujezdce (v tomto případě instruktora), instruktorské pedály a indikátor blinkrů, respektive ovládání klaksonu, místo multimediálního systému. Pod kapotou je stejná zážehová patnáctistovka ve spojení nejen s bezestupňovým automatem CVT, ale též manuálním pětikvaltem. Poháněná jsou vždy přední kola, cena 1 790 000 jenů (cca 359 000 korun) je shodná pro všechny možné kombinace motoru a převodovky.
Zdroj: Honda