Kamil: Když jsem si prohlížel nové štítky na pneumatikách, nechápal jsem. Stále na nich není nic, co řidiče zajímá

Mature 1366728 1280

Na pneumatikách se prý objevily nové energetické štítky. Co jsem z nich vyčetl? Opět nic, podobně jako z těch starých. Podle různých zvelebujících článků a informací mělo dojít k inovaci, díky které bude moci člověk lépe vybrat tu pneumatiku, která bude nejlepší. Tak jsem to zkusil a byl jsem rozčarován. Vlastně jsem opět nezjistil nic, co by mě nějak zajímalo.

Nějaké informace tam jsou

Co že na tom novém štítku má vlastně být? Informace o tom, jaký má pneumatika vliv na spotřebu paliva, dále informace o tom, jak se chová na mokru, a dále je to také její hlučnost. Toto tedy mají být ty informace, které řidiče při výběru nejvíce zajímají a podle kterých si pneumatiku koupí, nebo nikoliv? Musel jsem se smát. Dobře, možná to někomu pomůže, ale realita je úplně jiná.

Mohlo by vás zajímat:  „Na cyklostezku nemusím, klidně můžu po silnici,“ argumentoval cyklista a dál se pletl autům

Koho to zajímá?

Skutečně je někdo, koho zajímá, kolik mu pneumatika ušetří paliva? Je tolik věcí, které mají na spotřebu vliv, že volba pneu bude až někde na posledním místě. A i kdyby nějak pomáhala, stačí chvíli těžká noha na plynu a všechny úspory jsou pryč.

Zdroj obrázku: Pixabay

Potom tam je informace o hlučnosti při jízdě. Já silně pochybuji, že si někdo nevybere například tu nejlepší pneumatiku na trhu jenom proto, že je při jízdě hlučnější. A opět, roli má při jízdě stejně rychlost, ale i odhlučnění auta. A navíc je tu hluk motoru, nebo svištícího zvuku, takže opět nevím, proč bych se měl rozhodovat podle toho, jak hodně bude guma na silnici slyšet.

Mohlo by vás zajímat:  Franta: Místo znaku EU jsem si na značku nalepil vlasteneckou samolepku. Vím, že mě to může přijít draho

Snad vím, co kupuji

Snad jedinou ucházející hodnotou je chování na mokru. Ale obecně, asi těžko by na trh šlo něco, co na mokru doslova klouže. Mezi jednotlivými stupni mají být rozdíly jednoho metru brzdné dráhy při osmdesátce. Běžně má být brzdná dráha na mokru přes 40 metrů. To každý metr opravdu hraje nějakou roli, když ve výsledku hraje roli i reakční doba řidiče a nakonec i stav gum?

Pro někoho to jsou asi věci, které jsou důležité a k něčemu. Pro mě to jsou zbytečné blbosti a radši zůstanu o toho, že budu procházet nezávislé testy a porovnání. A podle toho novou gumu koupím.

Zdroj: Článek byl zpracován na základě příběhu našeho čtenáře
Máte příběh, který by mohl zajímat i ostatní? Napište nám a podělte se s ním. Zpracujeme ho a publikujeme na našem magazínu. Byla by škoda, nechat si ho jen pro sebe.
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora