Klasický Golf GTI dělá stále radost

James CopeHarrogate ve Velké Británii nebyl jako většina jeho vrstevníků. Místo aby s nimi honil na hřišti fotbalový míč, seděl doma a stavěl si auta na dálkové ovládání. Už jako mladý se tak naučil hodně o geometrii, sbíhavosti a tlumičích. A postupně se rozhodl pořídit si vlastní skutečný vůz a své zkušenosti zúročit.

Když mu bylo šestnáct, tak v sousedství objevil šest let odstavený Volkswagen Golf GTI druhé generace z roku 1989. Majitel ho chtěl nechat sešrotovat, takže ho Jamesovi klidně věnoval. A ten se na voze začal učit, jak opravit auto. Občas ho sice spíš víc rozbil, než aby ho spravil, ale GTI postupně pod jeho rukama vzkvétalo. O víkendech pracoval v místní hospodě za 36 Liber za víkend, aby si vydělal na potřebné díly. A celé auto spravoval dárkovou soupravou nářadí, kterou dostal k vánocům.

Všechno na voze si chtěl udělat sám, protože neměl peníze na to, aby si opravy zaplatil. Krev, pot a slzy a pak také hodiny a hodiny strávené pod autem ho dost vysílily. Ale během náročné stavby se naučil opravovat mechanické i elektronické věci v autě, nebo třeba i lakovat. A celou tu šestiletou práci si doopravdy užil. Tedy, on ještě stále není hotov, protože každý, kdo někdy renovoval auto ví, že je to nekonečná práce. Například místo kol ze starých BMW pořídil BBS Mahle R15, které si nechal poslat z Polska.

Svoje GTI chce zachovat v co nejsériovějším stavu, ovšem s několika drobnými změnami. Navíc svůj vůz doopravdy miluje, třeba už za to, jak 130 koní s 980 kg těžkým vozem dobře pohybuje. Moderní hot-hatche mu nepřjdou tak zábavné, protože jsou moc těžké a přeplňované. GTI je oproti nim puristické a jednoduché a výborně se řídí. Což v nádherné scenérii Severního Yorkshiru s krásnými silnicemi je podstatný klad. James tak miluje když v neděli vstane brzy a prohání se se svým osmiventilovým miláčkem liduprázdnými okreskami.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Amarok R-Style se představí ve Wörthersee

Zdroj: Petrolicious

Komentáře