Na autosalonu v LA se odhalí očekávaná Mazda 3 společně s motorem Skyactiv-X

Mazda 38

Na podzim loňského roku se představil na domácím autosalonu v Tokiu úchvatný koncept Kai, který je předzvěstí nové generace Mazdy 3. Poté se počítalo spíše s tím, že sériová podoba zmíněné studie zavítá na největší evropský autosalon, čili do Ženevy. Jenomže i sem dorazil jen onen koncept. Teprve až nedávno vyšla najevo zpráva, že by se nová „trojka“ mohla představit ještě letos. Opravdu se tak stane?

Nová Mazda 3 by se tak měla odhalit na letošním autosalonu v Los Angeles a slibuje nejen odvážně skvostný design, ale také zdokonalenou techniku. Britský magazín Auto Express píše o tom, že Mazda chce, aby nová „trojka“ byla vážnou alternativou k Mercedesu třídy A nebo Audi A3. Jinými slovy, příští generace by se měla posunout více k prémii jako v případě větší Mazdy 6. Prémiový nádech bude samozřejmě k vidění také v interiéru.

Mohlo by vás zajímat:  Honda představila zajímavý koncept

Ale opravdovou lahůdkou má být především zcela nová platforma Skyactiv Vehicle Architecture, která nabídne prý nižší sportovnější posez za volantem a prostor pro nové technologie. Časem se možná počítá i s tím, že u „trojky“ zmizí z nabídky dieselové agregáty. Obzvláště potěšující zprávou je konečně přítomnost revolučních motorů Skyactiv-X s kompresním zapalováním. První vlaštovkou má být údajně 2,0 Skyactiv-X o výkonu cca 190 koní a točivém momentu 230 Nm. První tři roky od uvedení nové Mazdy 3 budou k mání ještě starší agregáty Skyactiv-G a Skyactiv-D.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Civic - Facelift na obzoru

Mazda také řekla, že čtvrtá generace „trojky“ bude vzhledově mnohem působivější než ta současná, takže se máme opravdu nač těšit. Sériová verze dostane samozřejmě i designové rysy z konceptu Kai. Ředitel designu Mazda Europe, Kevin Rice, nedávno pronesl: „Máme nedávnou zkušenost nejen s tvorbou konceptů pro koncepční účely. Takže ano, produkční techniky byly do tohoto projektu zakomponovány od samého začátku.“