Na Hyundai Ioniq Hybrid zásuvku nepotřebujete. Co nabídne varianta klasického hybridu?

Img 3405

Hyundai Ioniq patří mezi poměrně zajímavé vozy, které je možné poptat ve třech variantách. Ve verzi klasického elektromobilu, ve verzi plug-in hybridu a následně ve verzi klasického hybridu. Předchozí dva již testem naší redakce prošly a tak byl čas trojici uzavřít a vyzkoušet model Hyundai Ioniq Hybrid, který sice využívá kombinaci spalovacího motoru s elektromotorem, ale nabíjení baterií probíhá výhradně s využitím rekuperace. Od toho se také odvíjí i množství dostupné energie a to, jak je využita.

Design vozu

Hyundai Ioniq Hybrid je k dispozici v provedení liftback, které vypadá velmi povedeně a stylově. Efektně vypadá zadní spojler, který zajímavě dotváří celkový tvar vozu. Pravdou je, že po usednutí můžete mít pocit, že omezuje výhled zadním oknem. Po několika dnech zjistíte, že až tolik nepřekáží a hlavně výrazně ovlivňuje proudění vzduchu a tedy i odlétávajících vodních kapek při nepříznivém počasí. Absence zadního stěrače vám vrásky na čele neudělá, jelikož okno bude stále dokonale čisté.

Druhým designovým prvkem, u kterého se musíme zastavit, je přední maska. U klasické elektronické verze Ioniq je kompletně zakrytá. Zde je její vzhled vzhledem k nutnosti chlazení benzinového motoru běžný. Její povedený vzhled však lehce kazí plastový znak, který pří bližším pohledu přitahuje pozornost. Často ne tak pozitivně, jak byste chtěli. Jinak však není celkovému designu co vytknout.

Určitě zaujme také dobrý aerodynamický odpor, nebo bezproblémový přístup do zavazadlového prostoru, stejně jako přístup do vozu. Bez ohledu na to, zda jste řidič, spolujezdec, nebo osoba na zadním sedadle.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Subaru Impreza WRX STI

Interiér

Hned po usednutí do vozu zaujme několik věcí, které se modelu Hyundai Ioniq Hybrid stoprocentně povedly. Primárně se jedná o modré linky, které lemují výdechy klimatizace, lemují samotný displej a najdete je také na sedadlem. Příjemně vypadá také volant se spodním zploštěním, který moderní a lehce sportovnější vzhled interiéru jenom dotváří.

Opět nelze zapomenout na věc, která může po prvním usednutí přitáhnout pozornost. Nehledejte zde ani klasickou ruční brzdu, ani moderní tlačítko. Ruční brzda má podobu speciálního pedálu na levou nohu. Pro neznalé překvapení, které na první pohled do celkového stylu auta ne úplně zapadá. Jde spíše o netradiční provedení, jelikož jinak toto řešení žádné problémy nedělá.

Jízda

Tady vozu rozhodně není co vytknout, jelikož po této stránce splní požadavky i náročnějšího majitele. Pohodlí není to jediném, co můžete při jízdě čekat. Samozřejmostí je řada moderních systémů, které mají za cíl udělat jízdu jednodušší a bezpečnou. Jedná se například o hlídání mrtvého úhlu, kdy se nejenom rozsvítí ikona, ale v případě změny směru zazní také výstraha.

Nechybí také adaptivní tempomat, který lze přizpůsobit různé vzdálenosti vozidel před vámi. Pravá noha tak může po celou dobu jízdy zůstat pod sedadlem. Tedy v případě cesty mimo město, jelikož při nižších rychlostech není daná funkce aktivní.

Nechybí ani monitoring jízdních pruhů, který vás nejenom upozorní na změnu směru, ale vůz vás zcela plynule srovná. A nejenom na rovině, jelikož auto vás poměrně dobře navede i do zatáček, bez nutnosti vlastního zatáčení. Samozřejmostí je nutnost mít ruce na volantu. Pokud auto necítí alespoň drobnou vůli z vaší strany, jste po chvíli upozorněni na nutnost dát ruce kam patří.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai i30 N Performance – letošní dávka adrenalinu

Zajímavá možnost řízení je spojena s režimem sport. Po jeho přepnutí se budíky vozu zbarví červeně, objeví se otáčkoměr a vy si můžete užívat jízdu, kdy automat řadí až ve vyšších otáčkách, což vede k mnohem lepšímu zrychlení. Dále nelze opomenout možnost ručního řazení. A to pomocí řadicí páky pohybem dopředu nebo dozadu. Stále jste však pod určitou nadvládou elektronických systémů. Při kritických otáčkách vůz sám zařadí na vyšší stupeň. Naopak při zpomalení postupně podřazuje níže.

Jsou-li věci, které by se daly vozu vytknout, tak celkem hlasitý zámek dveří. Při zapnutém automatickém zamykání se po prvních jízdách leknete, co je to za zvuk, který zaklapne kliky do uzamčené podoby. Ne úplně stylová je také melodie, která se ozve po nastartování. Bez ní bychom se určitě odešli, nebo ji inovovali do modernější podoby. Poslední drobností je klávesnice navigace. Zadávání cíle cesty vám může znepříjemňovat fakt, že rozložení písmen je jiné, než na klasické klávesnici, nebo na mobilním telefonu. Počítejte tak s delším hledáním každého následujícího písmena. Jde však spíše o zvyk.

Komfort a pohodlí

Tady není nic, z čeho byste mohli být zklamáni. Sedadla jsou nejenom vyhřívaná, ale je možné zapnout také ventilaci sedadel, což je v letním období určitě velké plus. Dále nechybí ani paměť sedadla, určená pro 2 osoby. V případě, že vůz s někým sdílíte máte možnost nastavit si vám vyhovující výšku o polohu sedadla, stejně jako sklon bočních zrcátek. Sednete do vozu, stisknete tlačítko a sedíte tak, jak jste zvyklí.

Mohlo by vás zajímat:  Test DS 3 Crossback GRAND CHIC 1.2 PureTech 155 EAT8 – styl a originalita vrcholné verze

Samozřejmostí je nejenom bezklíčové startování pomocí tlačítka, ale i bezklíčové odemykání. Stačí stisknout tlačítko na klice a vůz je odemčen. Stejně tak zaujme i automatické otevírání ve chvíli, kdy se s klíčkem k vozem přiblížíte. Odklopení jinak sklopených zrcátek ukazuje, že o vás auto ví, že jste poblíž. Potěší také podsvícené vnější kliky, které už jsou jenom třešničkou na dortu a drobností, která v noci určitě potěší každého řidiče.

Celkové shrnutí

Hyundai Ioniq Hybrid je rozhodně auto, které má co nabídnout a které nezklame ani náročnějšího zájemce. Jeho cena startuje na částce 719 990 Kč, přičemž cena našeho testovacího modelu byla 896 890 Kč, a to díky stříbrnému barevnému provedení za 16 000 Kč a hlavně díky stupni výbavy HEV Ultimate za 160 000 Kč. Pod kapotou jsme měli motorizaci 1,6 GDI HEV 104 kW 6 st. DCT.

Máme-li naši recenzi uzavřít, rozhodně můžeme říci, že vůz nezklame a je zajímavou volbou pro toho, kdo není plně nakloněn elektromobilitě, ale hledá designově povedený, kvalitní a dobrou výbavou prošpikovaný vůz. Takový, který využívá doplňkový elektromotor k lepšímu výkonu, k lepším rozjezdům, ale také k celkem efektivní spotřebě. To vše bez nutnosti dobíjení, jelikož k tomu dochází výhradně s využitím rekuperace, v závislosti na jízdním stylu.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora