Nová Škoda Scala má za sebou testy bezpečnosti. Jak dopadla?

Domácí automobilka Škoda v posledních měsících představila hned několik novinek. Jednou z nich byl již před koncem loňského roku dlouho očekávaný nástupce oblíbeného Rapidu – nový hatchback Škoda Scala. A po několika měsících jsou tu výsledky prvních testů, kterými tento vůz prošel. Dnes se zaměříme především na testy bezpečnosti. Je nová Škoda Scala bezpečná? Odpověď zní – stoprocentně je.

Lepší než konkurence

Bezpečnosti věnovala automobilka v případě Scaly opravdu velkou pozornost. Na její výrobu použila vysokopevnostní ocel a vůz vybavila nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními systémy, v čele s devíti airbagy v kabině. Není proto divu, že v nárazových testech společnosti Euro NCAP dosáhl tento automobil  nejlepšího možného hodnocení – pěti hvězdiček, a v případě hodnocení ochrany dospělé posádky vozu získala nová Škoda Scala dokonce devadesát sedm procent ze sta. Tímto hodnocením tak Scala předčila jiné nové vozy své třídy, například Mercedes třídy A, který získal devadesát šest procent, Toyotu Corollu, která získala devadesát pět procent, či Kiu Seed, která obdržela pouze osmdesát osm procent.

Jen pro úplnost dodejme, že testy proběhly na modelu Škoda Scala 1.0 TSI Ambition, který byl vybaven tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelními, bočními a hlavovými airbagy, připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systémem automatického nouzového brzdění, omezovačem rychlosti a také systémem sledování jízdních pruhů.

Bezpečnost na prvním místě

Velmi dobrých výsledků ale novinka automobilky Škoda dosáhla ve všech testovaných oblastech. V procentuálním vyjádření za ochranu dětské posádky získala osmdesát sedm procent, za ochranu chodců osmdesát jedna procent a za asistenční systémy sedmdesát sedm procent, což jsou opět jedny z nejlepších hodnocení vozidel ve stejné třídě.

Kdo a jak vlastně bezpečnost automobilů hodnotí?

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je sdružení dvanácti evropských ministerstev dopravy a několika evropských automobilových klubů a výzkumných ústavů, které bylo založeno v roce 1997 a které provádí bezpečnostní testy automobilů. Organizace provádí především nárazové testy automobilů, které zahrnují čelní náraz vozidla do deformovatelné bariéry, boční náraz do boku vozidla vozíkem a boční náraz vozidla na sloupek, který má simulovat náraz auta například do stromu. Na základě těchto tří testů je poté stanoveno hodnocení, které rozhodne o tom, kolik hvězdiček za bezpečnost vůz nakonec obdrží. Euro NCAP ale provádí i další testy, například test ohleduplnosti vůči chodcům, který simuluje střet s chodcem, či test bezpečnosti dětí cestujících v dětských sedačkách.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Toyota vyvíjí novou technologii na ochranu chodců