Prodejci aut využívají různé triky, které zájemce přesvědčí o koupi

Business Man Buying Car Showroom

Když vybíráte auto, dostanete se do kontaktu s prodejcem daných vozidel, který na vás může působit mile a příjemně. Buďte však na pozoru, jelikož i toto je součást jeho image a jeho taktiky, jak vás přesvědčit o koupi auta. To ale není jeho jediný trik, který na vás chystá. Jaké jsou ty další?

Je třeba spěchat

Nenadálý telefonní hovor, nebo nutné odskočení-si do kanceláře. Po obojím vám prodejce patrně řekne, že mu volal jiný zákazník, který si pro auto také jede. A má o něj velký zájem, protože si ho ihned vezme. Tato taktika má celkem jasný cíl. Navodit u vás dojem, že je třeba spěchat a že si auto musíte vzít co nejdříve. Ve skutečnosti žádný takový zájemce není.

Mohlo by vás zajímat:  Popularita motocyklů klesá, novou generaci už tolik nelákají

Skvělý původ

Auto pochází z Německa, vlastnil ho důchodce, měl ho zaparkované v garáži a pravidelně o něho pečoval. V zimě nevyjížděl a po každé jízdě ho umyl. Že to zní ideálně? Ve skutečnosti takto skvělý původ nemá téměř žádné auto. Rozhodně ne to, který vám chce prodejce prodat. Berte jeho tvrzení spíše s rezervou a nenechte se nachytat.

Financial Independent Woman Buying New Car
Zdroj obrázku: Freepik

Výrazná sleva

I to je poměrně zajímavý trik, jak vás nalákat. Poskytnutí výrazné slevy. Pozor však na to, kdo na tom vydělá. Někdy je cena vozu nadsazená a výrazná sleva ho pouze zařadí na úroveň, za kterou se dané vozy běžně prodávají. Jindy je zase výrazná sleva dostupná jenom v případě financování. Tedy v případě úvěru. Sice bude kupní cena o pár desítek tisíc nižší, ale o poznání více zaplatíte na úrocích.

Mohlo by vás zajímat:  Nejlepší cíle, kam mohou motorkáři vyrazit ještě v říjnu

Dlouhé čekání

Při podpisu smlouvy vás může prodejce nechat čekat opravdu velmi dlouho. S tím souvisí výmluvy o poradě, o nutnosti ukázat vůz jiným zákazníkům, nebo nutnosti vyřešit něco akutního. Ve skutečnosti jde o to vás čekáním unavit, snížit vaši pozornost a následně vám dát podpisu smlouvu, kterou nebudete nijak důkladně zkoumat. A co v ní skutečně je zjistíte až za pár dní doma.

Odvádění pozornosti

Našli jste na voze něco špatného, upozorníte na to a prodejce mistrně svede řeč úplně jinam? Jde o klasické odvádění pozornost od problému. Cíl je jasný. Udělat z něho buď banalitu, nebo zajistit, že na daný problém úplně zapomenete.

Zdroj: https://www.bankrate.com/loans/auto-loans/dealer-tricks-to-avoid/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora